1 czerwca 2017

#JESTEŚMY PIĘKNE - POWIEDZMY TO GŁOŚNO...

 Witam

Przypuszczam, że prawie każda kobieta dostrzega w sobie pewne 'niedociągnięcia', które przeszkadzają jej się odnaleźć w rzeczywistości. Media trąbią na prawo i lewo o pięknych celebrytkach bez skaz, wysportowanych o idealnych figurach. I my zwykłe kobiety zaczynamy marzyć o nieskazitelnej skórze i sylwetce. Nie bierzemy pod uwagę, że spora grupa odpowiednich specjalistów dba o wizerunek wielu znanych osób. 

Mimo oglądania perfekcyjnych postaci ze świata show biznesu nie czuję się od nich gorsza. Pracuję w całkiem innej dziedzinie zawodowej niż ludzie Wielkiego Świata i moja codzienność wygląda też inaczej.

Prawda jest taka, że powinniśmy w sobie zobaczyć piękno i docenić się bo każda z nas jest warta by czuć się wyjątkowo. Badania jakie przeprowadziło Dove są zaskakujące ponieważ tylko 2 na 10 Polek czują się piękne.
 



Dove postanowiło przeprowadzić badanie Dove Global Beauty & Confidence Report. W badaniu wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. Głównym celem było określenie kobiecego piękna oraz jak kobiety oceniają siebie i jaka jest postawa wobec ich życia.

Efekty Dove Global Beauty & Confidence Report były zaskakujące. Wszystkie kobiety nie zważając na wiek, pochodzenie czy kraj w coraz mniejszym stopniu dostrzegają w sobie osoby atrakcyjne. Okazuje się, że przyczyną jest reklama i media, które głoszą o idealnych wyglądach w dzisiejszym czasie. Kobiety czują pewną presję z ich strony dlatego samoocena ich jest niska. 


Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.

Procentowo wygląda to tak:

Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą z mediów i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.

Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.

 



Statystyki odnośnie niskiej samooceny są również kiepskie, ponieważ 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.

Dotknęła mnie informacja, że 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza. Na szczęście osobiście nigdy nie narażałam swojego zdrowia. Zawczasu dojrzałam do pewnych rzeczy, które pozwoliły mi zmienić styl życia na lepszy. 


Przeprowadzony raport stwierdził, że jest minimalna grupa kobiet, które widzą jednak w sobie piękno. 


8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego.

Te kobiety nie mają parcia by wyróżniać się sylwetką, chcą być po prostu sobą i dążyć na swój sposób do doskonałości.

Jak sprawa wygląda wśród Polek?

Raptem 2 na 10 Polek przyznaje, że czują się piękne. Ich samoocena jest niska, dodatkowo nie czują się atrakcyjnie dla otoczenia.

Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie i patrzymy w lustro z akceptacją. 



7 na 10 Polek przyznaje, że brakuje im pewności siebie i nie są zadowolone ze swojej sylwetki. Ponad połowa Polek (60%) ma zastrzeżenia do swojej urody, a aż 3 na 10 kobiet twierdzą, że nie mają czasu, aby wystarczająco o siebie zadbać.




Dove a potrzeby pielęgnacyjne Polek

Aż 7 na 10 kobiet i 8 na 10 dziewcząt przyznaje, że dzięki pielęgnacji czują się bardziej pewnymi siebie. Wydaje się zatem, że czas poświęcony na dbanie o siebie – zarówno o umysł, jak i o ciało – to najlepszy sposób, by kobiety i dziewczęta odzyskały poczucie własnej wartości i wrodzonego piękna.

Odpowiednio dobrane kosmetyki sprawiają, że Polki czują się dobrze, mają wyższe mniemanie o sobie. Wypielęgnowane ciało czy włosy dodają im wartości. Polki w ten sposób mają szacunek do siebie i nieustającą chęć w ten sposób dbania o siebie i o swój wygląd. Dodaje im to pewności siebie i odwagi w życiu rodzinnym i zawodowym. 


Z własnego doświadczenia wiem, że mimo tego, że wykonuję na co dzień zawód, który może oczywiście wykonywać kobieta, ale częściej spotyka się tutaj panów to nigdy nie czułam się gorzej od pań które chodzą do pracy biurowej, gdzie są nieskazitelnie ubrane, uczesane. Ganiając w kasku na głowie w kamizelce odblaskowej czy w gumofilcach nigdy nie poczułam się gorzej czy byłam zawstydzona swoim wizerunkiem. Dlaczego? praca geologa jaką wykonuję nie skupia się jedynie z siedzeniem za biurkiem czy w laboratorium. To również sporo czasu spędzonego w terenie na budowie np: nowej drogi, hali czy wieżowca. I wiecie jaki mam sposób by czuć się idealnie jak na kobietę przystało? 

Wieczorami po pracy urządzam sobie wypasione domowe spa, gdzie dogadzam skórze, włosom wykonując różne domowe zabiegi, przez co czuję się szczęśliwa i dowartościowana.


Najważniejsze jest by zaakceptować samą siebie. Swoje walory warto podkreślać kosmetykami, pielęgnując wybrane części ciała odpowiednimi produktami.

Dlatego, kierując się misją marki, sztab ekspertów, pracujący nad formułami kosmetyków Dove, nieustannie tworzy zaawansowane technologicznie kosmetyki, które nie tylko pielęgnują skórę i włosy, ale również rozpieszczają zmysły.


A Ty akceptujesz siebie, widzisz w sobie piękno?

pozdrawiam - Magda

17 komentarzy:

  1. Zgadzam się z ty, że najważniejsze jest by zaakceptować samą siebie, chociaż nie zawsze jest to takie oczywiste ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, że tak wiele z nas bierze udział w tej kampanii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zaczęłam siebie akceptować, chociaż muszę przyznać szczerze, że długo mi to zajęło ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tam siebie akceptuję ;) Mężowi się podobam i sobie też :) a jak się komuś nie podobam to niech się nie patrzy na mnie ;p haha :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta kampania to świetna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem akceptacja siebie przychodzi z wiekiem i często polubienie siebie w 100% nie jest łatwym zadaniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. czasami trudno nam zaakceptować siebie, ale takie kampanie są bardzo potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. taka kampania to fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kampania, jestem ZA !

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ta kampania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Każda jest piękna Tylko trzeba to odnaleźć :) akceptacja samego siebie przychodzi z czasem. Ja uważam że nie wygląd jest w życiu najważniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. smutne że tak mało kobiet widzi swoje piękno

    OdpowiedzUsuń
  13. Akceptacja siebie to podstawa choć z nią jak wiadomo różnie bywa

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się przesłanie marki Dove. A swoją droga kosmetyki tez lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. To widać po człowieku, kto jest pewny siebie i zadowolony, a kto jest szarą myszką z kompleksami na punkcie swojego wyglądu. Sama długi czas nie byłam zadowolona, ale moje myślenie pomału się zmienia - co prawda nie jestem idealna, nie mam wad, a mimo to znalazłam osobę, dla której jestem ideałem. Zaczęłam zauważać to, co we mnie jest piękne i pomału przekonuję się do swoich zalet i próbuję zapomnieć o wadach. Choć wg mnie najpiękniejszy człowiek, to dobry człowiek - uroda przeniknie, ale dobro i życzliwość są zawsze (albo nie ma).

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się ta kampania, fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń