30 października 2017

#BIOINDYGO.PL /SKLEP ZE ZDROWĄ EKOLOGICZNĄ ŻYWNOŚCIĄ/ ORZECHY MACADAMIA

Witam


Odkąd zaczęłam interesować się zdrowym trybem życia w tym  przekąskami uświadomiłam sobie, że istnieje sporo różnych odmian orzechów. Każda odmiana ma inne cechy i właściwości zdrowotne. Istnieją orzechy bardziej wartościowe, ale to nie oznacza, że pozostałe są gorsze. Ogólnie orzechy zawierają sporo zdrowych tłuszczy, białka, witamin i minerałów. 

W sklepach ze zdrową żywnością z łatwością można spotkać cały szereg, przygotowanych prosto do spożycia orzechów. 
Orzechy nie są poddawane szczególnej obróbce. Wystarczy je  uwolnić z twardej skorupki. 

Orzechy włoskie czy laskowe znam od dzieciństwa. Uwielbiam je zbierać na jesień w ogrodzie, potem suszyć i obierać ze skorupek. Taka praca mnie jednym słowem odpręża. 
Mam świadomość, że zjadam zdrową przekąskę zimą kiedy np: okrojone mam owoce czy warzywa z ogrodu. 

Dbając  o sylwetkę wyeliminowałam z jadłospisu sporo produktów. Przekąskami są dla mnie obecnie bakalie w tym obowiązkowo orzechy. Długo zajadałam się włoskimi i laskowymi bo miałam je pod ręką z ogrodu. Niedawno wprowadziłam dwie kolejne odmiany orzechów, dziś parę słów o macadami. 


Orzechy macadamia to nie tylko smaczna forma przekąski. Orzechy macadamia nadają się do wielu potraw, sałatek i deserów. 
Mogę po nią sięgać w pracy, w podróży kiedy idę ulicą i mam ochotę coś zjeść. Jednak zawsze pamiętam, że z ilością zjadanych na raz orzechów muszę uważać ponieważ orzechy są wysoce tłuszczowe więc sporo w nich kalorii. 

Orzechy macadamia charakteryzują się przyjemnym, lekko słodkim smakiem. Orzechy macadamia to źródło niezwykle cennych składników, takich jak: witamina E, witamina A, potas, tiamina, żelazo i magnez.
Spożywanie orzechów macadamia zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.


Orzechy macadamia są do naszego kraju sprowadzane. Mają dość wysoką cenę. Jednak zdrowie jest najważniejsze i warto w nie zainwestować. W końcu nie zjada się ich w dużych porcjach.

Orzechy macadamia rosną na wiecznie zielonym drzewie. Pochodzi ono z Australii z rodziny srebrnikowatych.

Na szeroką skalę uprawia się go na Hawajach i w Afryce Południowej. Właściwy owoc jest jasny, posiada kulisty kształt. Otaczająca go twarda, gładka skorupka, która ma brązowy kolor. Średnica orzechów to 2-3cm.




Orzechy macadamia mają także zastosowanie w przemyśle kosmetycznym. To z nich wytwarza się olej który zawiera: ponad 65% kwasu oleinowego, około 25% kwasu oleopalmitynowego oraz 10% kwasu palmitynowego. 
Olejek macadamia wygładza drobne zmarszczki, poprawia stan skóry. Może być używany przez osoby o różnym rodzaju cery, ale najlepszy jest do skóry suchej, a nawet łuszczącej się. Olej ma zastosowanie nawilżające i łagodzące, może być stosowany w czystej postaci jako olejek do masażu lub pielęgnacyjny zamiast balsamu oraz do aromaterapii. 

Olej macadamia genialnie wpływa na stan włosów kruchych i łamliwych. Dodawany jest do szamponów, odżywek czy balsamów.

W sklepie internetowym BioIndygo.pl możecie zakupić nie tylko orzechy macadamia, ale i wiele zdrowych i wartościowych produktów.



Jesteście fanami orzechów? Który rodzaj zjadacie najczęściej?

pozdrawiam - Magda

13 komentarzy:

  1. Jestem straszną orzechomaniaczką:D Makadamia uwielbiam ♥ Pini też ♥ W sumie wszystkie !! :D hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mogę się zaliczyć do orzechomaniaczki, ale pewnie nie znam tylu rodzai co Ty:) Muszę nadrobić.

      Usuń
  2. Orzechy makadamia absolutnie uwielbiam, mogłabym je jeść codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nigdy nie jadłam tych orzechów, muszę spróbować, znam tylko olej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione orzeczy nie licząc pistacji :)

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
  5. znam ten sklep przychodzi często newsletter na moją skrzynkę od nich

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystkie orzechy, byle tylko są bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba nie mam ulubieńców, ale macadamia nigdy nie jadłam ;).

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam orzechy ;) ale tych chyba nie jadłam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń