16 stycznia 2019

PHARMACERIS, EMOTOPIC OD 1 DNIA ŻYCIA, SZAMPONY DLA DZIECI I DOROSŁYCH /SKÓRA SUCHA I ATOPOWA/

Witam


Seria Emotopic od Pharmaceris to wyroby medyczne mające na celu pielęgnowanie skóry suchej oraz atopowej. Osoby z tymi dolegliwościami powinny uważnie dobierać produkty jakie stosują na co dzień do skóry i uważać w trakcie kąpieli by nie przesadzać z kąpielami zwłaszcza w chlorowanej wodzie. Ponadto zaleca się używanie miękkich ręczników oraz noszenie ubrań bez dodatku wełny, które potrafią przy dłuższym kontakcie ze skórą zwyczajnie ją podrażnić.

W obecnej chłodnej porze roku, kiedy przebywamy w pomieszczeniach ogrzewanych centralnym ogrzewaniem nie zaszkodzi umieścić nawilżacza powietrza. 

Ponadto lekarze specjaliści polecają dermokosmetyki natłuszczające i odbudowujące NMF, pozbawione składników drażniących takich jak kompozycje zapachowe.


Seria Emotopic to kompleksowe rozwiązanie dla skóry suchej i atopowej, dlatego warto zaopatrzyć jest domową apteczkę w kilka produktów i mieć je zawsze pod ręką w razie kryzysowej sytuacji.


Na przełomie kilku miesięcy miałam okazję poznać dwa szampony serii Emotopic: wersję Hydro-micelarną oraz nawilżającą.

W trakcie roku tego typu szampony są stosowane u mnie sporadycznie, nie codziennie. Tylko w nagłych przypadkach, kiedy coś niedobrego zaczyna mi dokuczać. 
Niejednokrotnie produkty apteczne Pharmaceris pomogły mi zwalczyć różne dolegliwości skórne dlatego wyłącznie nimi się posiłkuję.








SZAMPON NAWILŻAJĄCY W PIANCE
do codziennego stosowania
formuła zgodna z fizjologicznym pH skóry,
zapobiega podrażnieniom i przesuszeniu skóry głowy, łagodzi świąd i łuszczenie naskórka


200 ml/ około 32 zł

"Polecany do codziennego mycia suchej i wrażliwej skóry głowy dzieci od 1. dnia życia. Zapobiega objawom atopowego zapalenia skóry (AZS) takim jak: suchość skóry, podrażnienia, zaczerwienienia oraz objawom towarzyszącym reakcjom alergicznym. Rekomendowany do stosowania w przebiegu atopowego zapalenia skóry, nasilonej suchości z tendencją do świądu, łuszczenia i stanów zapalnych. Wyjątkowo łagodna receptura nie wywołuje szczypania oczu, a dzięki bąbelkowej formule uatrakcyjnia czas kąpieli. Rekomendowany dla dzieci i dorosłych bez ograniczeń wiekowych."


Forma pianki w szamponie na pewno sprawi, że dzieci chętniej będą chciały umyć główki bez marudzenia. Dla dorosłych taka forma może być urozmaiceniem. 

Szampon zawiera Wodę oczyszczoną, Emolienty: Olej konopny, Olej canola, Masło shea, Parafinę, Hydroksyacetofenon, Ekstrakty z wiciokrzewów, Glicerol, Składniki pomocnicze. Nie doszukamy się w nim barabenów, barwników, SLS, SLES i mydła.


Wodnista substancja przechodząc przez pompkę wytwarza pianę, która w zapachu jest miła dla nosa. Nie jest dominująca. Myjąc skalp i włosy w razie dostania się wody zmieszanej z szamponem do oczu nie odczuwa się pieczenia. Formuła jest wyjątkowo delikatna. Dokładanie oczyszcza skórę i włosy z wszelkich zanieczyszczeń. W trakcie stosowania zauważalne staje się optymalne nawilżenie. Wtedy to tworzy się naturalna osłona, która zapobiega przesuszaniu i innym mającym się pojawić defektom. 







HYDRO-MICELARNY SZAMPON KOJĄCY
do częstego stosowania
wodno-micelarna formuła bez siarczanów łagodzi dolegliwości suchej i nadwrażliwej skóry głowy


250 ml/ około 35 zł

"Polecany do częstego mycia wrażliwej, suchej i skłonnej do podrażnień skóry głowy. Rekomendowany dla osób z tendencją do alergii, świądu, łupieżu, dotkniętych problemem AZS oraz nadreaktywnością na drażniące środki myjące i nietolerancję na SLS i SLES [laurylosiarczan sodu i forma etoksylowana]. Wyjątkowo łagodna receptura bez siarczanów, zapobiega ryzyku powstawania podrażnień i reakcji uczuleniowych. Rekomendowany dla dzieci i dorosłych bez ograniczeń wiekowych."


Składnikami aktywnymi w tej wersji są: Emolienty: Olej konopny, Olej canola i inne, Hydroksyacetofenon, Glicerol, Składniki pomocnicze, Środki powierzchniowo czynne.


Nie występują w nim: siarczany, parabeny, barwniki, substancje zapachowe, SLS, SLES oraz mydło.


Szampon jest wodnisty, korzystając z niego należy być uważnym bo można niefortunnie większą jego ilość nie wykorzystać przez zwyczajne spłynięcie płynnej konsystencji do odpływu. Przed użyciem zaleca się go rozcieńczyć z wodą, wtedy lepiej się zapienia. I tu polecam zastosować się do tego punktu ponieważ pianę jest uzyskać ciężko wylewając szampon solo. Potrzebuje on motywatora do wytworzenia piany jakim jest woda.




Szampon Hydro-Micelarny i Szampon Nawilżający w piance to wyroby medyczne oparte na naturalnych olejach.

Przeznaczone są dla osób dorosłych oraz dzieci od pierwszego dni życia. Działania i właściwości mają podobne. Głównym ich celem jest kojenie takich dolegliwości jak: swędzenie, zaczerwienienie, suchości skalpu. Szampony mają także na celu łagodzić objawy AZS, zapalenia skórne oraz niwelować reakcje alergiczne spowodowane np: uczuleniem na SLS/SLES.


Obie formuły są ultra-łagodne. Oczyszczając skalp z zanieczyszczeń sprzyjają także włosom z których dokładnie usuwane są np: środki do stylizacji.

Szampony nie obciążają włosów pomimo, że zawierają po kilka olejów w składach. Powodują, że rozczesywanie włosów jest sprawne bez nie potrzebnego wyrywania. Niestety ja nie ryzykowałam i na samą długość nakładam zawsze odżywkę/maskę. Wiem, że mam włosy zdolne do częstego plątania, a że są cienkie nie chcę ryzykować dodatkowej utracie.


Szamponów używałam oddzielnie na przełomie kilku miesięcy z przerwą kiedy nie były koniecznością bo bezsensu wtedy stosować produkt apteczny, który w nagłych przypadkach u mnie z reguły się sprawdza.


Atopowego zapalenia skóry nie mam. Dokuczają mi jedynie przejściowe przesuszenia skóry, świąd i miejscowe zaczerwienienia w tylej części głowy. Posiłkując się szamponami nie bałam się kiedy piany zapuściły się do oczu. Byłam spokojna ponieważ nie wystąpiło nigdy ich podrażnienie. W końcu szampony dopuszczone są do stosowania u dzieci od 1 dnia życia więc dziwne by było jakby miały podrażniać maluszków.


W obu przypadkach szampony zachowały się poprawnie. Likwidowały pojawiające się uporczywe dolegliwości. Skóra zostawała w krótkim czasie zabezpieczana przed szkodliwymi mechaniczno-chemicznymi czynnikami, które nie doprowadzały do odnowienia dolegliwości. Nie dopuściły do pojawienia się w konsekwencji do łupieżu z którym walczyłam nie raz.


Po raz kolejny apteczne produkty Pharamceris sprawdziły się u mnie. Jest to marka jaką najchętniej kupuję kiedy dopadają mnie problemy skórne. Np: w szampon nawilżający w piance zaopatrzyłam się ponownie i długo nie pozwolił na siebie czekać ponieważ zaczął go używać mąż. Zauważył, że skóra ostatnio zaczyna go swędzieć i robi się czerwona. 

Pharmaceris.pl







W razie konieczności sięgacie po wyroby medyczne? Znacie te od Pharmaceris z serii Emotopic?


pozdrawiam - Magda

33 komentarze:

  1. Nigdy jeszcze nie sięgałam po produkty medyczne do włosów, także i te kosmetyki nie są mi znane 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Przekonuje mnie to, że nie obciążają włosów :) Nie znałam wcześniej tych kosmetyków

    OdpowiedzUsuń
  3. Szampon w piance bardzo mi się spodobał i w przyszłości na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córka bardzo nie chce myć włosków, może szampon w formie pianki by ją do tego przekonał. Muszę to sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta firma jest mega. Uwielbiam szampon często po niego sięgam .

    OdpowiedzUsuń
  6. Szampon w piance, a to ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie że produkty sie sprawdziły u Ciebie, ja chyba kiedyś coś miałam do twarzy z tej marki.
    Pozdrwiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam w domu ten szampon moja córka jest strasznym alergikiem i tylko ten szampon jej nie uczula.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam. Mój synek używał tych kosmetyków przez chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś idealnego dla naszych dzieci, chętnie sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  11. Po kosmetyki dla atopowej skóry dla siebie nie sięgam, ale dla mojej córki i owszem. Tych z dzisiejszego postu jeszcze nie miałyśmy. Zaciekawił mnie ten szampon w piance.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie podobnie - na pewno wypróbuję na synkach, jeden jest alergikiem więc taki produkt na wagę złota ;)

      Usuń
  12. Od czasu do czasu dopada mnie uciążliwy świąd skóry głowy, więc może te produkty byłyby ratunkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tym produktem ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet nie wiedziałam, że są szampony w piance...

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że to produkty dla mojej siostry. Polecę jej i może okażą się pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Produkty fajne. Na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja młodsza córka cierpi na AZS, niestety w okresie zimowym żadne emolienty nie dają rady:(

    OdpowiedzUsuń
  18. To może być coś dla mnie. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy produkty i ma piękną szatę graficzną !;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Co prawda problemów ze skórą głowy nie mam, ale i tak chętnie wypróbowałabym szampon w piance. Zaciekawiła mnie jego formuła!

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealny produkt dla osób z problemami skórnymi. Ja na szczęście takich nie mam, niemniej ten szampon w piance chętnie bym sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię formę pianki jeśli chodzi o szampony i chętnie sięgam po takie rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie miałam do czynienia z tymi szamponami :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Rzadko sięgam po produkty medyczne, tych nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja kojarzę tę firmę z kosmetyków do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. To mogą być dobre produkty. Mam problem z podrażnieniami skóry głowy, więc może to będzie dla mnie rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Niemiałam tej marki, ale będe pamiętać o niej :)

    OdpowiedzUsuń