25 września 2019

SKLEP EKOLOGICZNY ECONA

Witam

W sieci i stacjonarnie spotykam coraz częściej sklepy ze zdrową żywnością czy jak kto woli ekologiczne. Odwiedzam je jak na razie sporadycznie, ale nigdy nie wychodzę z pustą materiałową eko siaką. Ten kto nigdy nie robił zakupów w takim sklepie, nawet nie zdaje sobie sprawy jakie ciekawe artykuły można spotkać - wyprodukowane oczywiście z naturalnych składników.

W sieci sklepy eko wyrastają jak grzyby po deszczu. Zaczyna się roić od tych mniejszych jak i większych miejsc, które zapraszając do siebie proponują atrakcyjny asortyment. Wiąże się z tym również ostatnia moda jaką jest ZeroWaste czyli „brak śmieci” lub „brak marnowania”. Ten styl życia propaguje jak najmniejsze wytwarzanie śmieci z korzyścią dla środowiska. Dlatego w eko sklepach bez problemu nabędziemy właśnie takie produkty.

Jednym z ulubionych miejsc do którego chcę Was zaprosić jest sklep ekologiczny Econa. To miejsce prowadzone jest z pasją przez Magdę i Damiana, którzy od lat zwracają uwagę na to co jedzą, skąd poszczególne produkty pochodzą oraz takie które są najmniej przetworzone.

Econa


...z pewnością znajdziesz tu produkty, które są „bliżej natury” i którymi możesz zastąpić dotychczas używane. Są wśród nich: kosmetyki naturalne, mydła naturalne, butelki szklane, pieluszki wielorazowe, słomki bambusowe, szczoteczki bambusowe, worki biodegradowalne, talerze z otrąb i wiele innych....


A na co ja się zdecydowałam? Zapraszam na przegląd:)








Zacznę od części kosmetycznej w której znalazły się oczywiście produkty naturalne.







Mydło marchewkowe – ONAON

1 sztuka - 18 zł

Marchewka to popularne polskie warzywo używane przez gospodynie domowe praktycznie w każdym domu. Bez niej nie może powstać zupa warzywna lub surówka z jabłkiem. 


Jakie znaczenie ma w takim razie w kosmetyce? Duże.

Jest bogata w beta-karoten (prowitaminę A), czyli przeciwutleniacz. Zawiera dużo wody i witamin, pomaga przywrócić naturalne pH skóry, zredukować nadmiar sebum.


Jej domieszka dodawana jest do kremów, balsamów i mydełek. 

To mydełko zostało zrobione ręcznie. Bazę w nim stanowi sok z marchwi oraz pulpa marchewkowa. 
Przy skórze suchej i wrażliwej jak u mnie sprawdza się bardzo dobrze. 
Z wyglądu przypomina kostkę mydlaną. Nierówności świadczą o ręcznym krojeniu blaszki na którą wylano uprzednio masę. 

W dotyku jest tłuste, ale nie zostawia nieprzyjemnej powłoki. Zapach z początku przypominał mi szare mydło lekko słodkie. 
Dla skóry twarzy jest delikatne. Z dodatkiem wody zapienia się średnio. Zostawia cerę umytą, nawilżoną do tego stopnia, że kolejny krok jakim jest nakładanie kremu nie jest wymuszone. Sprawdza się podczas podróży. Produkt wegański. Zero Waste.

Nie zawiera oleju palmowego

Skład: Olej kokosowy, Sok marchewkowy, Oliwa z oliwek, Wodorotlenek sodu, Pulpa marchewkowa, Olej rycynowy, Olej ze słodkich migdałów, Nierafinowane masło kakaowe, Nierafinowane masło shea. Olej awokado, Olejek pomarańczowy, Olejek bergamotkowy, Olejek litsea cubeba, Limonene*, Citral*, Linalool*.



Zielone mydło z ekstraktem oliwy z oliwek – Apkadi
1 sztuka - 12 zł

Składem to mydełko może się jedynie pochwalić. Nie wyobrażam sobie, aby mogło być też inaczej: oliwa z oliwek, sól morska, woda - tak przedstawia się skład.

Kostka jest spora w oliwkowym odcieniu. Przy kolejnym mydleniu, maleje i wtedy staje się wygodniejsza, ale w sumie nie to jest najważniejsze, liczy się w końcu wspomniany 100 % naturalny skład i działanie. Mogą z niego korzystać całe rodziny włącznie z dziećmi. Ma niezwykłe właściwości dezynfekujące i jest zawsze sterylne, ponieważ niski stopień kwasowości mydła nie pozwala na rozwój zarazków.
Może nam zastąpić żel pod prysznic bo w tej roli sprawdza się jako oczyszczacz skóry. Przynosi dodatkowo ukojenie i nawilżenie. Nie zostawia tłustej powłoki. Jest produktem wegańskim, nie zawiera oleju palmowego. Zostało wyprodukowane w Grecji. Jest bezzapachowe - szczyci się neutralną wonią podczas stosowania. 







Bambusowa szczoteczka do zębów – Zuzii
1 sztuka - 9,99 zł

Od dawna przygotowywałam się do zakupu szczoteczki bambusowej. Nie wiem czemu tyle zwlekałam, nie mam na to usprawiedliwienia.
Prezentowana szczoteczka Zuzii to wersja dla dorosłych w kolorze beżowym. Jest ergonomiczna, wygodna i lekka. Uchwyt składa się z wyłącznie z bambusa, a włosie z bio nylonu typu BPA FREE. Jest miękka, nadaje się przy wrażliwych dziąsłach. Komfort mycia zębów czuje się już podczas pierwszego mycia ją.
Jest produktem antybakteryjnym, wegańskim, wolnym od chloru. Kartonowe, szare opakowanie jest biodegradowalne.


Chusteczki bambusowe z balsamem – Zuzii
40 sztuk - 4 zł


Przypuszczam, że w każdej kobiecej torebce znaleźć można chusteczki nawilżające lub jak te bambusowe z balsamem. Taki gadżet jest przydatny w wielu sytuacjach dlatego warto go mieć zawsze pod ręką. Posłuży zarówno kobietom jak i dzieciom. 

Chusteczki w dotyku są bardzo miękkie, trzy warstwy dają nam gwarancję wytrzymałości na dobrym poziomie. Wykonane są w 100% z celulozy bambusowej oraz zawierają wyciąg z aloesu, glicerynę, olej z pestek winogron oraz olej jojoba.
Ciekawostka: do ich produkcji wykorzystano gatunek bambusa, którego nie jedzą Pandy.



Biodegradowalne patyczki higieniczne do uszu, makijażu 
100 sztuk - 5 zł


Patyczki otrzymujemy w szarym biodegradowalnym opakowaniu. Ich wygląd różni się od tych klasycznych jakie znamy (spójrzcie na zdjęcie). Patyczki wykonano z 100% hipoalergicznej bawełny i organicznego bambusa. Są antybakteryjne, można je stosować podczas makijażu oraz czyszczenia zewnętrznych części ucha. Są bezwonne, pozbawione barwników i tworzyw sztucznych.

Posiadają certyfikat: FSC, FSC 100% Bamboo oraz Vegan ( V – Label ). Produkt Zero Waste.





Talerz 24 cm z otrąb pszennych – Biotrem
10 sztuk - 9,99 zł


Te talerze zrobiły u mnie furorę. Domownicy pierwsze parsknęli śmiechem, kiedy usłyszeli, że mogą "zjeść po talerzu", ale kiedy sama to zrobiłam to szybko przekonali się, że mówię prawdę odnośnie ich skonsumowania. Talerze są 100 % naturalne, wykonano je z otrąb pszennych i niczego więcej. 

Nie nadadzą się jedynie do podania w nich zup i płynnych potraw bo za szybko namokną. Przy innych daniach bardziej powiedzmy suchych sprawdzą się bardzo dobrze, zwłaszcza na zaproszonych gościach. Można je natomiast stosować do podgrzewania pokarmów w piekarnikach i kuchenkach mikrofalowych.

Są przyjazne dla środowiska, biodegradowalne w ciągu 30 dni. Spełniają następujące wymagania wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością wg rozporządzenia WE 1935/2004 PE i Rady z dnia 27 października 2004 r.

Talerze są lekkie, trwałe, nie ma obaw, że złamią się jak np: andrut. W zapachu czuć od nich otręby, takie jakich używam w swojej kuchni. Są przyjazne dla wegan.


Celowo przy każdym produkcie umieściłam cenę, jaka nie powinna nikogo negatywnie zaskoczyć. Asortyment w przedstawionym sklepie nie posiada wygórowanych cen: jest eko/naturalny, posiada odpowiednie atesty i przede wszystkim jest zdrowy dla naszego organizmu.

Czy zwracacie uwagę co spożywacie na co dzień? Zdarza się Wam zrobić zakupy w sklepie z artykułami eko? Cieakwi Was ZeroWaste?


pozdrawiam - Magda

16 komentarzy:

  1. mydełka mnie zainteresowały, też mam taki talerzyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam te talerzyki, cały zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chusteczki bambusowe i szczoteczka mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Talerzyk z otrąb pszennych kojarzy mi się jedynie z serią kosmetyków dostępna w Drogerii Natura :D Mydełko marchewkowe i szczoteczka bambusowa do zębów wpadły mi w oko :) Chusteczki bambusowe również wydają się być bardzo ciekawe :) Ja staram się być zerowaste, ale jak narazie z marnym skutkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wegetarianką więc dla mnie to sklep obowiązkowy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, przydatne produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Talerz świetny, w pierwszej chwili też mnie zaskoczył :). Szczoteczkę bambusową mam i nie wrócę do tradycyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może mnie podusicie i się nie zgodzicie, ale nic nie jest eko i naturalne w dzisiejszych czasach. Nie ma nic takiego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sklep akurat dla mnie, zainteresowałaś mnie, zajrzę.
    Najbardziej spodobał mi się ten talerz eko z otrąb :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Very interesting!
    I'm so excited to participate with zero waste.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mydło marchewkowe mnie zaciekawilo, talerzy z otrab używamy w sezonie grillowym, dzieci je nawet zjadają 🤣 ale zajrzę do sklepu bo ciekawa jestem pieluszek wielorazowych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idea zero/less waste jest mi bliska, staram się chociażby nie wyrzucać jedzenia. Bardzo fajny pomysł z tymi talerzami, kiedyś o nich słyszałam ale wyleciało mi z głowy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tego sklepu ale widzę ze warto tam zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli cos nie zawiera oleju palmowego to już jest warte uwagi, oczywiście pod warunkiem, że reszta składu też jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię odkrywać takie sklepy, ekologia jest teraz bardzo popularna i dzięki temu można poznać wiele wartościowych produktów, bardzo mi się podoba i na pewno tam zajrzę :-)

    OdpowiedzUsuń