7 grudnia 2019

PROGRAM DOVE SELF-ESTEEM /BUDOWANIE POZYTYWNEJ SAMOOCENY #uwierzwsiebie #doveselfesteempl

Witam

Teraźniejsze lata są dla młodego pokolenia pewnym wyzwaniem. Już od gimnazjum nastolatki wkraczają w 'dorosłe życie', kreując się trendami jakie dopadają je na każdym kroku z mediów. Radio, telewizja, gazety, a zwłaszcza internet huczy od bycia idealnym. Szczupła sylwetka, diety odchudzające, modne ubrania itd. to wszystko sprawia, ze dorastająca młodzież chce się wybić na tle rówieśników i dąży do bycia doskonałym by nie zostać w tyle za rówieśnikami.

Będąc dojrzałą kobietą mogę jedynie wspominać czasy kiedy byłam dziewczynką uczęszczającą do szkoły. Zastanawiam się czy wtedy miałam zaburzone poczucie własnej wartości? Sądzę, że nie aż tak jak nastolatki w obecnych czasach. Teraz życie młodego człowieka wygląda zupełnie inaczej kiedy nie jest w stanie się dopasować do panujących "zasad". Czuje się wtedy odtrącony i traci poczucie własnej wartości.

Dlatego marka Dove ruszyła po raz drugi z programem pt Dove Self-Esteem mającym na celu budowanie pozytywnej samooceny wykluczającej negatywne emocje.



Program został stworzony z myślą o nastolatkach, nauczycielach i rodzicach klas IV-VIII szkół podstawowych i jest realizowany w oparciu o:

  • warsztaty klasowe, mające na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie i swoim ciele,
  • spotkania edukacyjne dla nauczycieli prowadzone przez eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego,
  • a także materiały dostępne online https://www.dove.com/pl/dove-self-esteem-project.html dla rodziców, pomocne w poruszaniu trudnych kwestii z własnymi dziećmi.

Według badań program realizowany przez nauczycieli:
  • poprawia ocenę własnego wyglądu,
  • podnosi poczucie własnej wartości,
  • zmniejsza wycofanie społeczne (prawdopodobieństwo odizolowania się od społeczeństwa),
  • jest efektywniej realizowany przez nauczycieli wychowawców niż zewnętrznych ekspertów





Każdy może zaangażować się w program Dove Self-Esteem. Począwszy od zrozumienia jak istotnym problemem społecznym jest niska samoocena młodych osób, poprzez inspirującą rozmowę ze swoimi bliskimi, czy kończąc na prowadzeniu warsztatów z budowania pozytywnej oceny swojego ciała w lokalnej społeczności. Samo podjęcie dyskusji na temat budowania pozytywnej samooceny może zmienić czyjeś życie.






W 2018 r. pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka Dove wprowadził program w Polsce. Efekt? Podczas zaledwie jednej edycji programu udało się dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków z polskich szkół, a to dopiero początek.

Program ma na celu wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania ich o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności. 

Jest to niezwykle ważne, bowiem kiedy młodzi ludzie wycofują się z życia społecznego i nie wykorzystują swojego potencjału, traci na tym całe społeczeństwo. Dlatego Dove chce pokazać uczniom – zarówno dziewczętom jak i chłopcom – że pewności siebie można się nauczyć.




Projekt Dove Self-Esteem ma na celu pomóc młodym osobnikom w Polsce rozwijać swój potencjał. Często jednak na przeszkodzie stają bariery przez które ciężko się przedostać tj: niska samoocena własnego ciała, rywalizacja lub porównywanie, dręczenie lub nękanie co wiąże się z lękiem, a co za tym idzie? Gorsze stopnie w nauce czy problemy zdrowotne.

Włączmy się wszyscy do tego programu, miejmy setny procent w kształtowaniu osobowości młodego pokolenia.

pozdrawiam - Magda

19 komentarzy:

  1. Program Dove jest bardzo fajny, podoba mi się taka akcja i oby przyniosła świetne rezultaty

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba, że marka ma takie programy. Jestem na tak !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna akcja, bardzo mi się podoba. Jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny program, chociaż kosmetyków tej marki nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ich niezbyt często używam, ale mega szanuje za ich akcje.

      Usuń
  5. Akcja bardzo fajna, coraz więcej takich fajnych, potrzebnych akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To świetna akcja. Ważne żeby wierzyć w siebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię markę Dove za szerzenie ideologii body positivity :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne pomysły ma ostatnio dove, choć kosmetyków specjalnie nie lubię, to za akcje mają dużego plusa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla wielu powinien to być bardzo istotny temat:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akcja jest piękna, teraz coraz więcej ludzi ma problem z pewnością siebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała jest ta akcja :) w końcu piękno niejedno ma imię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o tym programie. Brzmi naprawdę ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie że taka znana marka prowadzi tego typu programy, kiedy ja byłam w tym wieku miałam tylko programy z Always :d

    OdpowiedzUsuń
  14. dopiero dzisiaj usłyszałam o tej akcji, ale uważam, że nie tylko jest potrzebna, ale i niezbędna!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna akcja i jak najbardziej ją popieram! Oby przyniosła rezultaty

    OdpowiedzUsuń
  16. Super inicjatywa. Fajnie, że dużo wielkich firm coraz częściej angażuje się w takie projekty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dove w sumie słynie z takich kampanii oraz reklam ukierunkowanych na poprawę samooceny i naturalne piękno. To się bardzo chwali! :)

    OdpowiedzUsuń