17 lutego 2018

MAKIJAŻ PERMANENTNY UST

 Witam

Kobiety coraz częściej korzystają z różnych rodzajów zabiegów upiększających. Jednym z nich jest makijaż permanentny ust o którym będzie dzisiejszy wpis.

Zabieg polega na wprowadzeniu hipoalergicznych barwników (pigmentów) do zewnętrznych warstw skóry. Igły (kartridże) wprowadzają pigment wcześniej dobrany.
Igły są sterylne i dlatego nie musimy mieć obaw, że coś pójdzie nie tak. Wszystko odbywa się na wysokim poziomie higienicznym.

Poniżej przedstawiam najważniejsze zagadnienia dotyczące makijażu permanentnego:
 

Dla kogo jest przeznaczony makijaż permanentny ust? 
Przede wszystkim dla osób z wąskimi ustami, bardzo bladymi i o nieregularnym kształcie. Dla osób nie lubiących się szczególnie malować, chcących jednak podkreślić swoje usta.
 

Ten makijaż może zrobić sobie każdy (jeżeli się oczywiście kwalifikuje) kto chce podkreślić swoją naturalną urodę.
 

Czy zabieg boli? 
Wszystko zależy od indywidualnego progu bólu. Każdy odczuwa go inaczej. Jedni mogą poczuć zaledwie lekkie mrowienie, a drudzy dyskomfort mimo podanego znieczulenia. Natomiast po samym zabiegu usta są obolałe - pamiętajmy, że skóra na nich jest bardzo cienka dlatego możemy bodźce zewnętrzne odczuwać mocniej.


Jak wygląda pielęgnacja przed zabiegiem? 

Linergistka pracująca w Biotekpolska.pl, gdzie chcemy wykonać zabieg musi mieć pewność, że osoba która poddaje się zabiegowi jest przygotowana i spełnia wszelkie warunki. Priorytetowa sprawa to przyjmowanie tabletki HEVIRAN 800 dwa razy dziennie oraz Rutinoscorbinu (aby uszczelnić naczynia krwionośne).
 

Heviran 800 to lek przeciwwirusowy chroniący usta przed pojawieniem się opryszczki. Ważną czynnością jest przed makijażem by usta były dobrze nawilżone i wygładzone. Zaleca się w tym celu wykonanie kilku zabiegów: mikrodermabrazji, kawitacji lub delikatnych peelingów. Dzięki nim skóra stanie się wygładzona i nawilżona. Usta przygotowane w ten sposób lepiej wchłoną pigment dzięki czemu makijaż permanentny dłużej się utrzyma.
 

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu 
Ciąża, infekcja, nowotwór, cukrzyca, łuszczyca, przyjmowanie leków sterydowych, karmienie piersią.
 

Metody wykonania 
Uważa się, że metoda 3D jest najbardziej rozpowszechniona. Dzięki niej można uzyskać naturalne usta stosownie podkreślone. W metodzie tej kształt ust jest wyrównywany.
 

Pozostałe dwie metody to:
Kontur ust - podkreśla się naturalną linię ust. Można ją poszerzyć za zewnątrz czym otrzymujemy pełniejsze usta.
 

Kontur z cieniowaniem - tutaj obrysowuje się kontur ust oraz cieniuje się usta odpowiednimi pigmentami.
 

Jak długo goją się usta?
Około dwóch tygodni. W tym czasie usta się wyłuszczają (następuje to zazwyczaj po kilku dniach). Usta w tym czasie stają się jaśniejsze. Wskazana jest także wizyta kontrolna w gabinecie. Istotną rzeczą jest, że w trakcie łuszczenia nie wolno odrywać naskórka, może to skutkować odbarwieniami, a przecież tego nie chcemy.
 

Ile czasowo utrzymuje się makijaż? 
Od 2-5 lat. Bywa z tym jednak różnie. Wszystko zależy od danej osoby i rodzaju skóry oraz tego jak skóra przyjmuje pigment.
 

 Jeśli będziemy o makijaż ust dbać, czyli nawilżać go regularnie, unikać słońca oraz go odświeżać to będziemy się nim cieszyć dłużej. Zaniedbania będą prowadzić do szybszego wyblaknięcia i zaniku.

 
Makijaż permanentny ust jest bezpieczny jeżeli stosujemy się do zaleceń i nie ma przeciwwskazań do jego wykonania. Warto go sobie zafundować jeżeli chcemy poprawić wygląd ust i nadać im naturalną barwę. Taki makijaż na pewno dowartościuje niejedną kobietę.

                                                            pozdrawiam - Magda

21 komentarzy:

  1. Moje usta były 6 razy znieczulane, gdy tylko coś poczułam od razu dostawałam kolejną dawkę dlatego byłam spokojna. Później po zabiegu usta mnie nie bolały. Były lekko spuchnięte ale normalnie funkcjonowałam, po 2 dniach były całkowicie wygojone, tak samo miałam z kreskami na powiekach, które bolały znacznie bardziej niż usta a do tego to było nieprzyjemne bo oczy przeważnie musiały być półotwarte . Moja lingelistka pracuje na pigmentach biotek i twierdzi, że są najlepsze. Ja nigdy w życiu nie miałam opryszczki, przed makijażem jeden dzień wzięłam tabletkę hascovir i przez dwa kolejne dni brałam chyba 2 razy dziennie i moje usta zagoiły się doskonale

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo miałaś znieczuleń, ale warto było. Odważna jesteś, ja mam wąskie usta i taki makijaż przydałby mi się, zastawiam się nad jego zrobieniem.

      Usuń
  2. Na razie nie skusił mnie żaden makijaż permanentny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie umiem chodzić w szminkach więc myslałam nad makijażem permenentnym ust jednak boje się, że mi się znudzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomadki zmieniam jak rękawiczki więc nie potrafiłabym zrobić jednego koloru na 2 lata :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ile kosztuje taka przyjemność ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za usta po rabacie bo najpierw miałam kreski na powiekach płaciłam 900 zł.

      Usuń
  6. Malowanie ust zajmuje chwilę, ale np makijaż permanentny brwi, czemu nie>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biotekpolska.pl wykonuje także makijaż permanentny brwi:)

      Usuń
  7. jakos nigdy nie mialam przekonania

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej się na taki zabieg nie skuszę. Nie widzę takiej potrzeby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz go polecić koleżankom i znajomym.

      Usuń
  9. Mnie też jakoś nie przekonuje taki zabieg, ale dobrze, że są takie możliwości dla tych, którzy chcą i mogą sobie pozwolić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem zbyt zmienną kobietą aby poddać się takiemu zabiegowi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj nie mogłabym mieć przez 2 lata tego samego koloru ust :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trakcie tego czasu, barwa się nie co zmienia, a malując usta pomadką czy błyszczykiem bo można oczywiście barwa się delikatnie zmienia.

      Usuń
  12. Nie zdecydowałabym się na jeden kolor, nawet delikatny, ale kontur z cieniowaniem pewnie daje zadowalające efekty i twarz od razu wygląda lepiej:) Ja mam ogromny kompleks wąskich ust i na przełomie kwietnia/maja będę je powiększać. Uff oby poszło sprawnie i bezboleśnie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zabiegi na ustach jakoś mnie nie kuszą... ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo, że mi się podoba efekt u niektórych to ja bym się nie zdecydowała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze do niedawna usta były moim największym kompleksem.:( Nie przepadałam za ich kształtem, bardzo ubolewałam również nad tym, że są wąskie, przez co górna warga podczas uśmiechania się była praktycznie niewidoczna. Wybawieniem okazał się dla mnie makijaż permanentny ust, który wykonałam w poleconym mi salonie w Gdańsku. Wykwalifikowana specjalistka nie tylko skorygowała niepożądaną asymetrię, ale również dobrała świetny kolor pigmentu, który podkreśla naturalną czerwień ust, dzięki czemu wargi wydają się większe i pełniejsze.

    OdpowiedzUsuń