13 lutego 2022

DOMOWA SPIŻARNIA - CO WARTO W NIEJ MIEĆ ZAWSZE I MÓC PRZYGOTOWAĆ WARTOŚCIOWY POSIŁEK CZY DESER? KOD RABATOWY DO SKLEPU BRAT.PL

Witam

Niekończąca się pandemia jaka raz przygasa, a zaraz pojawia się z kolejną falą nauczyła mnie częściej robić zakupy przez internet - zwłaszcza te spożywcze. Nie mam oporu odwiedzać sklepy jakie od dawna się sprawdzają, nie zawodzą klientów i mają zawsze praktycznie wszystkie produkty jakich potrzebuję. Raz na kilka miesięcy np: przygotowuję gruntowną listę produktów sypkich i wpadam na zakupy na stronę Brat.pl

Od razu przekazuję wam specjalny kod rabatowy na zakupy, ważny do końca marca

💚💛💓 MANGOMANIA15 💚💛💓 


Nasz sklep internetowy oferuje ZDROWĄ NATURALNĄ ŻYWNOŚĆ.
Jako Firma Brat.pl działamy jako dystrybutor I producent na Podhalu. Proponujemy bardzo konkurencyjne ceny, zachowując jednocześnie wysoką jakość. Nasz asortyment pochodzi od sprawdzonych i zaprzyjaźnionych dostawców w kraju i za granicą. Wszystkie zamówienia realizujemy w sposób szybki i bezpieczny dla naszych klientów – teraz także z dostawą do wybranych krajów europejskich!
Od dawna robię w tym sklepie zakupy i muszę przyznać, że nigdy się nie zawiodłam. Przesyłka przychodzi bardzo sprawnie. Jest zawsze solidnie zabezpieczona. Szklane opakowania jak słoiki np: z olejem kokosowym są owinięte folią bąbelkową tyle razy, że nigdy nie trafiły do mnie rozbite. Z kolei wszystkie inne sypkie produkty mają szczelne opakowania pod postacią woreczków strunowych.



W dzisiejszym wpisie przedstawię wam ostatnie zamówienie składające się głównie z kasz i ryży bo tych produktów zaczęło u mnie brakować, a cenimy sobie z mężem wszelkie dania bazujące na tych produktach. Niektórym może się wydawać, że to nic odkrywczego zwykły ryż czy kasza. Mogę was niedowiarki zaskoczyć bo odmian tych ziarnistych dodatków obiadowych jest kilka. A ogólnie są źródłem wielu cennych witamin, minerałów i antyoksydantów.

Kasza zawdzięcza swoje właściwości zdrowotne temu, że jest z pełnego ziarna, które podczas produkcji nie jest oczyszczane z zewnętrznej warstwy, czyli łuski. 



Pełnoziarniste kasze posiadają w sobie dużo skrobi, a także błonnika pokarmowego. Dzięki takiemu połączeniu warto jeść je na obiad lub śniadanie. Błonnik sprawia, że glukoza, która powstała po strawieniu kaszy, będzie stopniowo i powoli uwalniała się do krwioobiegu. 

W mojej spiżarni obecnie znajdziecie takie kasze jak:

👉bulgur - otrzymywana jest z gotowanych, wysuszonych i gniecionych ziaren pszenicy durum. Charakteryzuje się ona kremowo-żółtym kolorem, o lekko orzechowym smaku i zapachu. Dodawana jest praktycznie do każdej potrawy (przystawek, sałatek, zup, dań głównych oraz deserów).

👉gryczana - powstaje z łuskanych nieprażonych ziaren gryki. Taki sposób obróbki powoduje iż jest najwartościowszą z kasz i ma dzięki temu wielu zwolenników. Kasza ta charakteryzuje się wysokimi wartościami odżywczymi.jaglana - pozyskiwana jest z łuskanych ziaren prosa, jednego z najstarszych zbóż znanych ludzkości. Charakteryzuje się dużą zawartością krzemu, który ma pozytywny wpływ na skórę, paznokcie, włosy oraz stawy. Ponadto jest cennym źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B6) oraz niacyny.

👉jęczmienna - jest pełnoziarnistym i bardzo wartościowym produktem odżywczym. Cechuje się dużą zawartością błonnika pokarmowego. Zawierają go dwie frakcje: rozpuszczalna i nierozpuszczalna w wodzie. Dlatego polecana jest osobom cierpiącym na zaparcia oraz inne dolegliwości układu pokarmowego.

👉kuskus - powstaje z twardej pszenicy durum. Nie wyróżnia się dominującym zapachem lub smakiem, przez co doskonale komponuje się z wszelkiego rodzaju mięsami i sałatkami. Jest najlepszym produktem dla miłośników szybkiej, smacznej i zdrowej kuchni.

👉pęczak - jest bogatym źródłem węglowodanów i rozpuszczalnego błonnika, a także stanowi skarbnicę witamin z grupy B, E, K oraz folianów, a także minerałów: magnezu, fosforu, cynku, selenu, manganu i miedzi. Dzięki dużej zawartości błonnika spożywanie kaszy pęczak wpływa na wspomaganie odchudzania, a także obniża poziom cholesterolu we krwi.





Dlaczego stawiam na ryż w posiłkach?



Nie sądziłam, że istnieje 25 odmian ryżu. Stanowi on podstawę wyżywienia jednej trzeciej ludności świata. Ryż zawsze kojarzył mi się z krajami azjatyckimi, gdzie ludzie odznaczają się wyjątkowym zdrowiem i szczupła sylwetką. Ryż ma też wiele kulinarnych zastosowań – można dodawać go do dań na słodko czy na słono, przyrządzać z niego desery, sushi, dodawać do zup czy sałatek. Zastosowań jak widzicie ma sporo, powiedzmy jest uniwersalny i można go przemycić w różnych daniach czy deserach.





Ryż to przede wszystkim źródło węglowodanów złożonych, czyli źródła energii. W ryżu znajduje się również potas, magnez, żelazo i cynk.

Co ważne ryż jest również źródłem witamin, takich jak witaminy z grupy B, witamina E i błonnik.

Choć ryż ma bardzo mało białka, to jest ono bardzo wartościowe, ponieważ składa się z aminokwasów egzogennych. 

Spiżarnię zaopatrzyłam tym razem w następujące odmiany ryży:


👉brązowy - ziarno ryżu, z którego zaraz po zbiorze ręcznie lub mechanicznie usunięto najbardziej zewnętrzną, niejadalną warstwę (plewy). Charakteryzuje się wydłużonym kształtem i brązowym kolorem. Powstaje w ten sposób częściowo obłuskane, pełnoziarniste ziarno, zwane naturalnym

👉czarny - zawiera w sobie wiele składników niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Duża ilość błonnika wspiera regulację pracy przewodu pokarmowego. Niezbędne dla zdrowia pierwiastki takie jak żelazo, cynk i miedź, beta karoten, witamina E oraz zestaw witamin z grupy B korzystnie oddziałują na stan skóry, włosów i paznokci oraz poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego, poprawiają koncentrację i efektywność pracy umysłowej.

👉paraboliczny - jest preparowany termicznie, dzięki czemu w środku ziarna zostają cenne witaminy i składniki odżywcze oraz skraca czas jego gotowania (około 15 minut). Wielkim plusem ryżu parabolicznego pod względem kulinarnym jest to, że nie skleja się on po ugotowaniu i trudno jest go rozgotować.

Brat.pl stawia na:



Stawiacie w swoim żywieniu na kasze lub ryże? 
Czy doceniacie te sypkie produkty?

pozdrawiam - Magda

16 komentarzy:

  1. Warto mieć pod ręką podstawowe produkty, z których można przygotować posiłek bez wizyty w sklepie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez długi czas byłam fanką ryży i kasz, ale w końcu mi się przejadły. Teraz staram się ich unikać jak ognia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne produkty, u nas na stole często goszczą kasze i ryż.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie podstawą spiżarni jest mąka ziemniaczana i sok - dowolny. Za to jaki pyszny kisiel wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo doceniam takie sypkie produkty i często na nie stawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. W każdym domu powinna być spiżarnia jeśli tylko ma się na to miejsce. Nie w każdym mieszkaniu jest miejsce aby coś takiego zaaranżować, ale się da coś wygospodarować.
    https://oldschoolgames.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż mam ochotę zamówić wszystko po kolei :D U mnie nie może zabraknąć ryżu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdę powiedziawszy nigdy nie kupuję tego typu produktów ze sklepu ze zdrową żywnoscią w woreczkach. Wolę torebki papierowe lub kartoniki.
    Jeśli chodzi o kasze i ryż, osobiście już od pewnego czasu nie jem, choć ograniczyłam też dość mocno jedzenie ziemniaków. Natomiast posiłek składam głównie z innych warzyw, i z mięsa. Oczywiscie to nie znaczy, że w moim domu nie na kaszy czy ryżu. Mam jeszcze dwóch wyjadaczy na pokładzie. Preferujemy ryż basmati i kaszę bulgur.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie miałam zamiar uzupełnić swoje zdrowe domowe zapasy, więc bardzo dziękuję za to polwcenie - chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne produkty, miałam okazję u nich zamawiać i jestem mega zadowolona. Również polecam, bo jakość jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z ofertą sklepu i chętnie to zmienię.

      Usuń
  11. Muszę ich odwiedzić tym bardziej że brakuje mi już kilku suchych produktów w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj niestety od bardzo dawna nie jadłam takich pełnowartościowych rzeczy, dlatego z chęcią wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też już miałam okazję kilka razy u nich zamawiać produkty. Często robię większe zapasy produktów sypkich oraz suszonych owoców tak przydatnych przy zdrowej kuchni

    OdpowiedzUsuń
  14. W szczególności kasze są u nas mało popularne, ale dobrze, że wraca na nie moda i co najważniejsze świadomość ich kuchennych zalet ;)

    OdpowiedzUsuń