11 października 2022

DBAM O HIGIENĘ JAMY USTNEJ

Witam
 
Od lat staram się utrzymywać higienę jamy ustanej na dobrym poziomie dla zdrowego uśmiechu. W tym celu oprócz mycia zębów obowiązkowo dwa, a czasami trzy razy dziennie oraz używania nici dentystycznej oraz różnych płukanek, odwiedzam także sprawdzonego stomatologa. Są to wizyty przeważnie kontrolne, mające na celu sprawdzić stan uzębienia. W przypadku pojawiającego się ubytku od razu poddaję się leczeniu by próchnica nie mogła zaatakować innych zębów. Taki audyt pozwala mi kontrolować stan jamy ustnej przez co unikam większego i żmudnego leczenia.

Przy higienie jamy ustanej jestem wierna szczoteczkom bambusowym soft lub średnio twardym. Używam także szczoteczki elektrycznej. Jak widzicie nie jestem przyzwyczajona do jednego rodzaju szczoteczki, lubię je zmieniać.

 

Higiena jamy ustanej dla większości rozpoczyna się i kończy na szczotkowaniu zębów. U mnie jest inaczej.
W trosce o piękny uśmiech od wielu lat w codziennej toalecie towarzyszy mi dodatkowo nić dentystyczna, która wg. mnie jest równie ważna jak dobór odpowiedniej pasty czy szczoteczki.

Stosuję nitki cienkie różnych marek. Rok temu np: miałam okazję poznać nić zza oceanu, ale większej różnicy nie odczułam porównując ją z polskimi wariantami.

Dobierając nić musimy zwrócić uwagę na parę szczegółów ponieważ rodzai nici jest kilka:

👉Niewoskowane.
👉Woskowane – są nasączone lub pokryte warstwą wosku. Powinny być stosowane po umyciu zębów.
👉Wybielające.
👉Z fluorem – dodatkowa ochrona przed próchnicą zębów i paradontozą
👉Miętowe – odświeżają oddech.
👉Antybakteryjne.

Dlaczego warto nitkować zęby?

- by uniknąć tworzenia kamienia nazębnego
- by uniknąć próchnicy czy paradontozy
- by czuć się komfortowo w każdej sytuacji


Spory wybór nici dentystycznych znajdziecie na HelloDent.


Czy wasza higiena jamy ustnej kończy się jedynie na szczotkowaniu zębów? 

A może jak ja stosujecie również nici dentystyczne?

Pozdrawiam - Magda

8 komentarzy:

  1. Takie wpisy są ważne. Ja staram się dbać bardzo i moje zęby

    OdpowiedzUsuń
  2. Myję, nitkuję, przepłukuję płynami, regularnie kontroluję u dentysty. Mam nadzieję, że dzięki temu uniknę późniejszych problemów i ogromnych wydatków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że nie miałam o tym pojęcia, ale zawsze warto się czegoś ciekawego dowiedzieć 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że stosowanie nici jest bardzo ważne w dbaniu o higienę jamy ustnej, tak samo zresztą jak i usuwanie kamienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie stosuję nici dentystycznych, ale na pewno warto jest to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dbanie o higienę jamy ustnej to podstawa, jeśli chcesz cieszyc się zdrowymi zębami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie używałam nitek dentystycznych, więc jedynie szczotkowanie u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Używam nici, płynów i oczywiście past.

    OdpowiedzUsuń