1 listopada 2022

KAWIARKA - URZĄDZENIE JAKIE OD LAT TOWARZYSZY MI PODCZAS PARZENIA KAWY

 Witam

Kawa zaraz obok herbaty to jeden z najczęstszych napoi po jaki sięgamy wczesnym porankiem. Większa ilość z nas stawia jednak na małą czarną, bo pozwala nam się dobudzić i rozpocząć dzień.
 

Zapach świeżo zmielonej kawy w godzinach porannych to coś fenomenalnego. Po zaparzeniu zmysły zaczynają się wyostrzać kiedy na ich drodze pojawi się ten wyjątkowy aromat.

W moim przypadku jest podobnie. Ranek wita mnie filiżanką kawy, chociaż przesypiam z reguły wskazaną ilość godzin.
 

Kawę pijam co najmniej dwa razy dziennie. Obowiązkowo rano i prawie zawsze popołudniu po obiedzie. Nagminnie jej nie nadużywam, uważam, że szybko bym przestała się smakować w jej aromacie.

Uwielbiam ją parzyć w kawiarce w urządzeniu prostym w budowie. Nie ma w nim nic skomplikowanego. Mamy tutaj dolny zbiornik do jakiego wlewa się wodę. Kolejno musimy tak zwany lejek ze zmieloną kawą włożyć na zbiornik i dołożyć już samą gorę. Tak przygotowana kawiarka włoska ląduje na kuchence, a my już czekamy na efekt końcowy jaki trwa parę minut.




Dlaczego polubiłam kawiarkę na rzecz ekspresu?

Przede wszystkim mając porównanie z kawą z ekspresu mam wrażenie, że kawa przygotowana kawiarką daje lepszy, wyrazisty smak jakiego zawsze doszukuję się w kawie. Poza tym kawiarka jest małym urządzeniem i trudno w niej cokolwiek zepsuć w przeciwieństwie do znacznych gabarytów ekspresu. W małej kuchni lepiej jest mi znaleźć miejsce na mniejsze kuchenne gadżety, a kawiarka idealnie się tu odnajduje. Łatwo jest nią umyć i pozostawić do kolejnego użycia. Jest tańsza od ekspresu.

Jak parzycie kawę? Czy może używacie kawiarek? 


pozdrawiam - Magda

7 komentarzy:

  1. Ja nie używam ani kawiarki, ani ekspresu - ale faktycznie rozpoczęcia dnia bez kawy sobie nie wyobrażam.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nie ma miejsca na ekspres do kawy, a taka kawiarka to dobra rzecz. Marzę o jakiejś fajnej, chętnie się przyjrzę bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawa przygotowana w kawiarce jest bardziej aromatyczna, kawę tylko w kawiarce parzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kawę! Przyznaję, że ostatnio trochę porzuciłam kawiarkę na rzecz ekspresu ciśnieniowego (bo jednak szybciej i trochę wygodniej), ale ostatnio mam coraz większą ochotę do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam taką samą, lubię z niej kawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż zachciało mi się takiej pysznej kawy. :)

    OdpowiedzUsuń