13 grudnia 2023

SMACZNIE I Z FANTAZJĄ CZYLI JAK KROK PO KROKU PRZYGOTOWAĆ SMACZNE DANIE LUB UPIEC CIASTO JAKIE ZACHWYCI NASZE KUBKI SMAKOWE /WYDAWNICTWO RM

Witam 


Kochani, święta zbliżają się i patrzeć jak wyrwiemy z kalendarza ostatnią kartkę jaka będzie zapowiadać czas wigilijny i dni świąteczne. Jest to czas rodziny, spokoju i odpoczynku. Odwiedzamy się, degustujemy potrawy i ciasta. A jak już mowa o ciastach to mam dla was dwie doskonałe propozycje z jakich ja jestem bardzo zadowolona. Pierwsza z nich rozwiała już kilka moich wątpliwości odnośnie przygotowywania różnych deserów na danym etapie. Jest to poradnik Ciasta i desery krok po kroku”Marianne Magnier-Moreno.

Znajdziemy w nim sporo fajnych przepisów o różnych poziomach trudności. Ale to nie wszystko. Każdy z nich jest omówiony krok po kroku ze zdjęciami co bardzo ułatwia nam przygotowanie np.: kremu, sosu, ciasta surowego. Przypięty do tego tekst pozwala nam zrozumieć co autor miała na myśli, czyli co do czego wsypać, wymieszać, jak powinna być gęstość itd.

Ta książka jest idealnym prezentem da miłośników pieczenia jak i dla tych, którzy próbują swoich sił w domowym cukiernictwie. Ja pomimo że mam pewną wiedzę to i tak taką książkę kucharską chętnie sobie do siebie przypisałam. Nawet wyczaiłam jakie drobne błędy wykonywałam niby w błahej czynności.



Drugą propozycją związaną z gotowaniem i pieczeniem jaką mam dla was jest Kuchnia MagdaLeny autorstwa Magdalena Janeczko.

Magdalena Janeczko – od 2016 roku prowadzi blog kulinarny, któremu poświęca się bezgranicznie. To jej praca, ale też wielka pasja. Uwielbia poznawać nowe smaki i tworzyć własne przepisy. Wydała siedem e-booków kulinarnych.
To fantastyczna książka z przepisami jaka zawiera:

👉Śniadania – m.in. omlet chłopski, placuszki z serka homogenizowanego czy chlebek jabłkowy

👉Zupy – m.in. kolorową zupę z kurczakiem, zalewajkę z grzybami, czy barszcz ogórkowy
 

👉Dania obiadowe – m.in. gołąbki w stylu chińskim, gulasz rybny z dorsza czy pomidorowe pierogi z soczewicą
 

👉Kolacje – m.in. imprezowe roladki z tortilli, pasztet pieczarkowy z jajkiem, czy pizzowe bułeczki
 

👉Sałatki – m.in. sałatkę z tortellini i roszponką, sałatkę z surowego kalafiora, czy sałatkę z porem i szynką na krakersach
 

👉Ciasta – m.in. sernik mango z bitą śmietaną, kawową krówkę na biszkopcie, czy kokosankę piernikową

Wow! Nie sądziłam, że z produktów łatwo dostępnych z jakich na co dzień gotuję tradycyjne dania można uzyskać zupełnie inny ich smak. Pani Magdalena ma wyobraźnię i dobre kubki smakowe jakie przenoszą nas do dania, potrawy czy deseru w zupełnie innej odsłonie.

Każde danie jest pokazane na zdjęciu. Obok mamy wyszczególnione składniki oraz treść czyli krok po kroku jak przygotować smakołyk. Ja jestem tą propozycją zachwycona i nie omieszkam z niej przygotować różnych dań już w te święta.

Czy jesteście domowymi cukiernikami? Kucharzami?

I lubicie sobie dogodzić i rodzinie?

Korzystacie z takich poradników?

#współpraca barterowa
#wpis sponsorowany


pozdrawiam - Magda

6 komentarzy:

  1. Fajne książki, do obu publikacji z chęcią bym zajrzała. Lubię domowe słodkości. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla osób początkujących to z pewnością będzie bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię piec i gotować, ale z tradycyjnych książek kucharskich korzystam coraz rzadziej. Wyparł je jednak internet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio często sięgam po różnorodne książki kucharskie, szukam nowych inspiracji, przełamania rutyny w kuchni, zatem i tę publikację chętnie poznam, słodkiego nigdy dość. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię gotować z przepisów z książek, czasem drukuję te z internetu, jeśli planuję do nich wrócić. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Ciasta i desery krok po kroku skuszę się z prawdziwą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń