9 lipca 2024

NIE MA JAK MAŁA CZARNA O PORANKU /PALARNIA KAWY TRIP COFFEE

Witam


Ceremoniał picia porannej kawy jest u mnie znany od lat. Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia od kawy z mlekiem, czy małej czarnej. Oczywiście nie zastąpi mi to śniadania, ale przyjemnie rozpocznie dzień. 



Dlaczego piję codziennie 2 lub 3 filiżanki kawy?

Kawa jak wiemy, lubi poprawić nastrój, ponieważ wzrasta poziom serotoniny i dopaminy. Są to substancje odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Dlatego przy depresji po konsultacjach lekarza powinno się pić kawę, zwłaszcza mocne espresso. 


Czy wiedzieliście, że kawa obniża stres i wykazuje się działaniem terapeutycznym? Wystarczy ją powąchać, a jej aromat sprawi, że poczujemy się już ciut odprężeni. Sprawką tego są dobroczynne substancje jakie znajdują się napoju i stymulują nasz mózg i niwelują stres.

Pijąc kawę, zmniejszamy ryzyko zachorowania na cukrzyce, co wykazują badania. Podobno starcza filiżanka kawy dziennie, by zmniejszyć ryzyko zachorowania na tą cywilizacyjną chorobę. 


Kawa także, poprawia krążenie krwi, wpływa na pracę serca i naczyń krwionośnych co za tym idzie komórki są prawidłowo dotleniane i poprawia się kondycja organizmu.


Chcąc sprawniej spalić tkankę tłuszczową, kawa będzie dobrym dodatkiem, ponieważ zawarta w niej kofeina sprzyja przemianie materii. Oczywiście, kawy wtedy nie zaleca się słodzić by nie zwiększać jej kaloryczności.


Kawa zawiera również antyoksydanty jakie niszczą wolne rodniki jakie te z kolei odpowiadają za proces starzenia. 



U mnie ostatnio oprócz porannej kawy mam czas na popołudniową w ogrodzie, kiedy jest ładna pogoda. W filiżance u mnie królują na przemian dwie kawy ziarniste jakie na bieżąco mielę w młynku z palarni @tripcoffee.pl

Jest to Trip Coffee Brazylia - to doskonale zrównoważona kawa. Kawa ta o różnych walorach smakowych przeplata się z nutami mlecznej czekolady, orzechów i brązowego cukru.

Kawa z palarni Trip Coffee Kolumbia ostatnio z każdą wypitą filiżanką kawy coraz bardziej przekonuje mnie do tego, że przede mną wciąż nie odkryte walory smakowe kaw jakie na mnie czekają w niedalekiej przyszłości. Kolumbia to przepyszne słodkie nuty z walorami nut czerwonych owoców, orzechów i czekolady deserowej.


 

Kochani, wiem, że nie wszyscy są time coffee i to rozumiem. Ale, przybijam wszystkim tym co lubią pić kawę z umiarem i potrafią nią delektować jak ja piątkę, bo wiem, jaka to jest przyjemna chwila zanurzyć usta w tym czarnym napoju i delektować się nim z każdym łyczkiem.

#wpis sponsorowany

pozdrawiam - Magda

5 komentarzy:

  1. Ja też lubię sobie wypić małą czarną o poranku, by mieć siłę na cały dzień

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak dobra kawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pyszną kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pić kawę, ale nie mogę ech ...

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak! Dobra kawa potrafi nam umilić nie tylko poranek, ale i cały dzień

    OdpowiedzUsuń