9 lutego 2019

BANALNA CZYNNOŚĆ – MYCIE RĄK, TAK PRZEZ WIELU Z NAS ZANIEDBYWANA

Witam


Czy dla Was mycie rąk po różnych czynnościach wykonywanych w trakcie dania to sprawa oczywista? Większość odpowie, że TAK. 


Rzeczywistość jest zupełnie inna, zwłaszcza po wyjściu z toalety, ponieważ wiele osób o tym zapomina. Nie wspominając o tym, że należy wtedy wytrzeć ręce do sucha, najlepiej papierem ręcznikowym, a nie suszarką w której szerzą się drobnoustroje przez panującą wyższą temperaturę, a podmuchy w trakcie suszenia dłoni umożliwiają rozprzestrzenianie się bakterii.

Od wczesnych lat jesteśmy uświadamiani, że dłonie należy myć regularnie przed posiłkiem, kiedy uznamy, że są zabrudzone oraz po wspomnianym wyjściu z toalety. Jednak wciąż o tym zapominamy...

Jakie zagrożenia czyhają na nas z przyczyn nie mycia dłoni?

Choroby brudnych rąk jakie mogą zagrażać naszemu zdrowiu, a nawet życiu to między innymi: owsica, salmonella, grypa, gronkowiec, wirusowe zapalenie wątroby typu A oraz wiele innych.

Zaniedbanie czynności mycia dłoni w pierwszych chwilach objawia się biegunkami, bólem brzucha oraz wymiotami.

Aby zminimalizować rozszerzające się choroby musimy wszyscy przestrzegać podstawowych zasad bhp, zwłaszcza prostej czynności jaką jest mycie rąk. Ja np.: nie wyobrażam sobie dnia bez umycia rąk kilkakrotnie – nie ma takiej opcji.

Mając kontakt w pracy z innymi ludźmi, którzy dotykają np.: wspólnych klamek, klawiatur, słuchawek telefonów, włączników świateł nie jesteśmy w stanie uniknąć drobnoustrojów dlatego dbajmy o wspólne dobro.


Po takim wstępnie, zapraszam Was na przegląd mydeł w płynie od firmy Pollena – Savona jakich ostatnio używa cała moja rodzina.




Firma jest jednym z większych krajowych producentów szamponów dla dorosłych i dzieci. W swojej ofercie posiada ponad 100 produktów kosmetycznych i wyrobów chemii gospodarczej.


„Pollena - Savona” posiada własne laboratorium badawczo-rozwojowe, które prowadzi prace nad projektowaniem nowych wyrobów i unowocześnianiem już produkowanych. Współpracuje z najlepszymi, renomowanymi, polskimi i zagranicznymi dostawcami surowców i opakowań. Wszystkie wyroby są wytwarzane zgodnie z europejskimi wymogami dotyczącymi produkcji i dostarczania wyrobów kosmetycznych oraz chemii gospodarczej na rynek Unii Europejskiej.


Mydła kremowe Familijne występują w kilku wariantach zapachowych: różanym, waniliowym, rumiankowym oraz w wersji hipoalergicznej bezzapachowej. 




Przyjemne szaty graficzne w pastelowych akcentach urozmaicają każdą z etykiet. Mydła należą do grupy kosmetyków drogeryjnych, więc nie spodziewajcie się naturalnych składów. 


Każde mydło zawiera łagodne środki myjące, natłuszczające oraz kompleks witamin A, E, NNKT(F),B.

Wersja hipoalergiczna, która jest zupełną nowością posiada specjalną kompozycję zapachową o obniżonym potencjale alergizującym. Producent to mydło poleca także do mycia całego ciała.







Opakowania są zwyczajne, zakończone higienicznym dozownikiem z którego porcjowane są dozy. Na umycie dłoni wystarcza średnio od 1-2 porcji. Konsystencje są prawidłowe, a wraz z wodą wytwarzają średnie miękkie piany, którymi łatwo jest umyć dłonie. 



Mydła znakomicie usuwają brud jaki osadza się na dłoniach w trakcie czynności wykonywanych na co dzień w domu. Potrafią pozostawić pewien film ochronny, który nawilża delikatnie skórę i zostawia ją odświeżoną. 






Każda wersja to pojemność 500 ml, która wykazuje się sporą wydajnością, a co ważne jest skuteczna w działaniu. 
Mydła zostały przetestowane dermatologicznie, posiadają pH neutralne dla skóry, są przyjazne dla środowiska ponieważ ulegają biodegradacji. Są fajnym rozwiązaniem dla rodzin.

Pollena Savona

Znacie mydełka w płynie firmy Pollena – Savona?



pozdrawiam - Magda

24 komentarze:

  1. Co do mycia rąk to mam na tym punkcie obsesję. Zostalo mi to jeszcze z pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda, wielu z nas zapomina o tej czynności, a jest przecież podstawą higieny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosuję różne produkty do mycia rąk. Ważniejsza wydaje mi się sama częstotliwość i odpowiednia technika. Tego nauczyłam się w szkole i praktykuję w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myję ręce przy każdej okazji. To się może u mnie kiedyś przerodzić w nerwicę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrażam sobie by wyjść z łazienki nie myjąc rąk :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze denerwuje mnie to gdy w jakichś publicznych łazienkach są same suszarki :/
    Nie znam tych mydeł. Mogłabym wypróbować rumiankowe lub bezzapachowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie mycie rak jest obowiązkowe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mycie rąk jest bardzo ważne. Ja bez umycia rąk nie wychodzę z łazienki, zawsze też gonię moją córkę b wiecie jak to z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się jak najczęściej myć ręce i tego samego uczę córkę

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zaskoczona że Familijne wypuściło mydło do rąk - nigdy wcześniej ich nie spotkałam. Co do mycia dłoni, to od lat mam nawyk ich mycia praktycznie po każdej czynności - no i oczywiście przed jedzeniem czy przygotowywaniem posiłków.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam i raczej nie poznam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Prosty w ważny tekst, ale ja mam słabość do mydła tradycyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ważna czynność, staramy się ją przekazać dzieciom ale jest ciężko

    OdpowiedzUsuń
  14. Pracuje w korpo, i u nas przy każdym zalewie jest instrukcja mycia rąk, której chyba nie każdy używa. Bo są osoby, które po wyjściu z toalety rąk nie myją :(
    A szkoda. Bo to podstawowa higiena.

    OdpowiedzUsuń
  15. O własnie... wycieranie rak do sucha... Jak ja nie lubię, jak w publicznej toalecie chwytam za klamkę wychodząc z toalety i ona jest mokra...

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie zrozumiem jak można wyjść z łazienki nie umywszy wcześnij rąk :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Mycie rąk to podstawa, ale nie wszyscy to niestety rozumieją :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Akurat tych jeszcze nie widziałam, a na punkcie mycia rąk mam małego bzika :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Też używamy w domu mydeł tej firmy. Są tanie i przyjemnie pachną. A mycie rąk - cóż..od małego uczyliśmy naszą córkę jak bardzo jest to ważne. Szkoda, że nie wszyscy rodzice tak mają..że nie wspomnę już o higienie rąk u osób dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
  20. oczywiście ta marka na stałe u mnie gości :) mydełka też kiedyś miałam

    OdpowiedzUsuń
  21. Tych mydełek nie znam, ale mycie rąk to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem mikrobiologiem i nie rozumiem, jak można rąk nie myć. Jak ktoś wchodzi do mnie do domu i nie umyje rąk to go do dziecko nie dopuszczam.

    OdpowiedzUsuń