27 maja 2020

MAGIA KOTÓW - BARBARA SIERADZAN /WYDAWNICTWO RM/

Witam

Też jesteś kociarzem? A może fascynują cię te magiczne i pełne tajemnic zwierzęta? Jeżeli tak to nie możesz pominąć książki Magia kotów autorstwa Barbary Sieradzan.

Po niektóre książki nie sięgam tak ochoczo jak te związane z kotami. To zwierze towarzyszyło mi od pieluch i jest w moim życiu do teraz. Czasem były upadki, kiedy musiałam się pogodzić z myślą, że mój pupil odszedł z tego świata, ale nigdy żadnego nie zapomniałam. Na dysku w komputerze mam specjalny katalog i w nim trzymam zdjęcia kotów jakie przewinęły się przez moje życie. Nie są to oczywiście wszystkie, ale w moim archiwum znajdują się fotki jakie były zrobione przez moich dziadków, rodziców na których ja widnieje i koty.




Magia Kotów to opowieść o kotach ich dyskretnym życiu, które miało wpływ od bardzo dawna na nas ludzi. To w kotach fascynowali się królowie, ważne osobistości w różnych krajach na całym świecie. Stąd wszelkie legendy i wydarzenia związane z kotami są w pewnym sensie zagadkowe - ponieważ, to zwierze potrafiło mieć w sobie moc w którą wierzyli ludzie. Wieki temu to koty były partnerami czarownic, czarodziejów np: w znanej bajce o Smerfach jak zauważyć można Gargamelowi towarzyszy właśnie kot.




Przeszłość udomowionego naszego pupila sięga setki lat temu. Ten niesamowity mruczek występujący pod różnymi maściami dominował w grodach, chatach na uboczu, przemierzał morza i oceany jako pogromca szczurów, które dobierały się do worków ze zbożem.






Kot to niebywałe i jedyne w swoim rodzaju zwierzę. Znane jest na całym świecie, potrafi się dostosować do warunków. Swoim łaszeniem się potrafi przekazać nam swoją dobrą energię, jedni dodają, że kot tym gestem pokazuje jak ważny jest dla niego dom w którym znalazł schronienie oraz domownicy.




Barbara Sieradzan pokazuje także jakie znaczenie koty miały w różnych społeczeństwach i krajach. W jednych były czczone w drugich spalane na stosie. Także losy tych futrzaków były urozmaicone, ale zawsze towarzyszyły człowiekowi.





Magia kotów jest to książka w twardej okładce przedstawiająca kocie magiczne spojrzenie. Między stronami znaleźć można ilustracje przedstawiające koty z różnych ras na tle wyjątkowych jak i klasycznych scenerii. 






Książkę Magię Kotów czyta się bardzo dobrze. Dobra czcionka co kilkanaście kartek aforyzmy o kotach np: 


  • Ludzie, którzy nie lubią kotów, w poprzednim wcieleniu musieli być myszami.
  • Psy mają swoich panów, a koty służących.
  • W domu, w którym jest kot, nie potrzeba dzieł sztuki.
  • Dom bez kota jest tylko mieszkaniem.



Najwięksi kociarze wierzą, że koty potrafią zabrać złą aurę i pozbyć się złej mocy. To tacy indywidualni magicy, chodzą własnymi drogami, ale widząc życzliwego człowieka dają się pogłaskać i nawet do siebie przytulić.

Magia Kotów to książka jaką nabyłam na stronie Księgarni Internetowej Wydawnictwa RM.



pozdrawiam - Magda

22 komentarze:

  1. Uwielbiam koty, nie rozumiem ludzi którzy ich nie lubią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć sama mam psa to kocham też koty i książkę bardzo chętnie bym przytuliła, już same zdjęcia zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładne wydanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem bardziej miłośniczką psów :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo kocham zwierzęta, niesty u nas nie możemy mieć kotka bo mój kochany piesek zrobiłby z niego poduszkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolę trzymać koty na dystans, mam do nich uprzedzenia i zdecydowanie należę do osób wybierających psa

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam koty, te sierściuchy są przekochane <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kociara nie jestem ale mam w mojej rodzinie. Musze jej podsunąć ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój kot mógłby być tu przykładem magicznie leniwego zwierzęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie moje klimaty, nie przepadam za tego typu książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Koty są wspaniałe, sama mam jedną uroczą Kicię,więc wiem co mówię:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy27 maja, 2020

    Taką książkę chętnie bym przygarnęła do swojej biblioteczki :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świat dzieli się na miłośników kotów i dziwaków o cudacznym guście :D

    Wygląda naprawdę interesująco ta książka! Fajnie byłoby prześledzić historię ludzkości z perspektywy kotów :) Jedno mnie nurtuje: KTO TE IDEALNE STWORZENIA PALIŁ NA STOSIE?!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne ilustracje i warte do kupienia!
    Do nas ostatnio na ogród przychodzi piękny kot, nasza Mała szaleje za nim

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za kotami, wolę jednak psy, choć niektóre koty są urocze :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jestem właścicielka zwykłego, sympatycznego dachowca Rysia

    OdpowiedzUsuń
  17. O kotach można dużo i ciągle :-)
    Piękna książka, świetna na prezent dla kociarza :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. My kota nie mamy, ale może się skusimy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda jak coś, co spodoba się każdemu kociarzowi :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, te zdjęcia są przepiękne i nawet dla nich samych chciałabym tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń