15 stycznia 2022

DOMOWA BIBLIOTECZKA: Miłość na horyzoncie Antologia opowiadań w klimacie górskim

Witam

Góry odkąd pamiętam są dla mnie pewnym miejscem w jakim odzyskuję siły i czuję się wolna. Każda wyprawa jaką odbywam niesie ze sobą coś nadzwyczajnego, masę wspomnień i naładowania baterii na zwykłe dni życia codziennego. 

Kiedy trafiła do mnie Antologia opowiadań w klimacie górskim pt: „Miłość na horyzoncie” byłam zniecierpliwiona kiedy zanurzę się w tej lekturze. Okres przedświąteczny nie był moim sprzymierzeńce, ale już w pierwszy dzień świąt mogłam zasiąść do tej klimatycznej lektury. 

Autorkami jej są:

Agnieszka Lingas-Łoniewska, Anna Bellon, Agata Czykierda-Grabowska, K.A. Figaro, Natalia Nowak-Lewandowska, Elżbieta Rodzeń, Natasza Socha, Anna Szafrańska, Sylwia Trojanowska




Góry mają swoją tajemną moc, urok, niebezpieczeństwo i mogą zarówno zachwycać, jak i przerażać. Trzeba się do nich odnosić z szacunkiem i nie lekceważyć. A odwdzięczą się cudownymi widokami, naturą, aurą, powietrzem, a i czasami… miłością. To właśnie ona pojawia się w opowiadaniach, chociaż ukazana różnie, zmienia się tak szybko, niczym pogoda na górskich szlakach. Jest często nieprzewidywalna, właśnie tak jak one.

Bohaterowie opowiadań zmierzają się z problemami dnia codziennego i uczuciami, jakimi darzą inne osoby. Wyprawa w góry odmieni ich życie. Spotkasz ich w Tatrach, Bieszczadach lub Sudetach; w pensjonacie, domu rodzinnym lub na górskim szlaku. Czy uda się im odnaleźć prawdziwą miłość? Czy znajdą tu ukojenie?
@wydawnictwo_zwierciadlo

9 opowiadań, 9 różnych autorek mających swój styl pisania. Co ich połączyło? Każda z nich przedstawiła swoją fabułę w klimacie górskim pełnym śniegu, bieli, pięknych krajobrazów. Powoduje to, że na tym zimowym tle różne problemy w tym miłosne postaci jakie występują nie są przynajmniej według mnie, aż tak straszne, ale ważne i kluczowe w tej książce.

Poszukiwanie miłości nie jest w życiu sprawą prostą jak kupienie świeżych bułeczek. Dlatego ukazana różna miłość między bohaterami nie zawsze w opowiadaniach była beztroska i taka o jakiej każdy z nas marzy. Były sceny smutku, nie brakowało jednak tych wesołych. Górski zimowy krajobraz idealnie wpasowywał się do scen, a czytelnik jak ty czy ja chętnie by się tam sam przeniósł, by poczuć ten niepowtarzalny piękny klimat.

Kolejne opowiadanie przynosiło inną historię, potrafiło zaciekawić do tego stopnia, że warto było doczytać go do końca. Momentami miałam wrażenie, że to krótkie opowiadanie stanowi potencjał na powieść z dalszymi losami bohaterów.

Zawirowania miłosne można porównać do pogody w górach jaka potrafi się zmienić z minuty na minutę. Każde z opowiadań dostarcza niezapomnianych emocji, uczuć, przeżyć tak realnych jakbyśmy wczuwali się w bohaterów. Nie brakuje także, smutku, uśmiechu, nadziei, zaskakujących zwrotów akcji, przemyśleń. 

pozdrawiam - Magda

14 komentarzy:

  1. jakbym miałą więcej czasu to bym się skusiłą, a tak jednak mam liste innych książek, któe jednak bardzoiej mnie kuszą

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej książki muszę przyznać, ostatnio mało czytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Góry uczą pokory i mam wrażenie, że sprawiają swym ogromem, że przyziemne problemy maleją. Jestem ciekawa, jak to jest w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za chodzeniem po górach, ale historie na pewno są ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale kiedyś się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nie miałam okazji czytac tej ksiazki ale wszystko przede mną tym bardziej ze troche wolnego sie zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie za to góry kompletnie nie pociągają. Jednak mam w rodzinie osoby, które je uwielbiają. Może mogłabym im polecić tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. oj marzy mi się wyjazd w góry, dawno tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest na mojej liście. Ja uwielbiam góry i mam nadzieję, że znajdę w niej troszkę tego ukojenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię antologie, dostaje się wówczas namiastkę pisania różnych autorów, zawsze któryś styl sprawi, że sięgnę po bardziej rozbudowane formy literackie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj chybaby mnie przy sobie nie zatrzymała jeśli o górach, to o tych, którzy je zdobywali ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie sięgam po antologie, nie kręcą mnie takie krótkie opowiadania. Wolę jak książka to jedna historia, która ma w sobie więcej szczegółów i akcji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię czytać opowiadania i lubię góry, więc ta pozycja książkowa idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zbiór mam już ściągnięty w e-booku i na pewno chętnie się z nim zapoznam.

    OdpowiedzUsuń