15 września 2022

WRZEŚNIOWA WYCIECZKA NA DOLNY ŚLĄSK

Witam
 
Tegoroczne wakacje 2022 przede wszystkim dla uczniów zakończyły się na dobre. Jednak nie zważając na miesiąc wrzesień czy październik można jeszcze śmiało odpocząć w naszym pięknym kraju.

Mamy do wyboru tereny górzyste na południu, płaskie na północy otoczone Morzem Bałtyckim – chociaż tutaj byłabym przygotowana jedynie na atrakcje miast i spacery wzdłuż linii morza. Dla każdego na pewno znajdzie się dogodne miejsce do wypoczynku, gdzie odpocznie, a przy okazji zwiedzi nowy dla siebie zakątek naszego kraju.

Ja na tą porę roku czyli jesień jaka już prawie zawitała do naszego kraju polecam Dolny Śląsk – miejscówkę historyczną z wieloma atrakcjami.



Przygodę możecie zacząć od stolicy województwa czyli Wrocławia. Miasto to kopalnia zabytków i muzeów.
 
Organizując sobie czas w tym mieście nie możecie ominąć rzeźb krasnali jakie są umieszczane w różnych miejscach, a ich liczba stale rośnie. Na początku widoczne były graffiti z ich wizerunkami, a potem wspomniane rzeźby jakie są niewątpliwie fajnym urozmaiceniem tego miejsca.
 
Przebywając kilka dni we Wrocławiu pozwólcie sobie na spacer po Starym Mieście, gdzie przywitają was stare kamice, Most Tumski czy latarnik jaki zapala latarnie. Ubrany w cylinder i pelerynę na pewno zwróci waszą uwagę.
 
W dzień powszedni możecie udać się do Hali targowej na zakupy warzywno-owocowe. Ciekawostką jej jest to, że na jej miejscu dawniej znajdował się czternastowieczny dwór biskupów lubuskich.
 
Na takich wycieczkach nie może zabraknąć oczywiście punktu widokowego. We Wrocławiu jest to, aż 49 piętro. Udając się na szczyt zobaczycie panoramę miasta jaka na długo zapada w pamięci.

Samo miasto zachwyca swą wyjątkowością i atrakcjami. Jednak, jeżeli czujecie niedosyt to Dolny Śląsk jest przygotowany na inne przyjemności dla tych, którzy lubią nieco bardziej zielone i ekstremalne miejsca -
www.malajaponia.pl/atrakcje-turystyczne-dolny-slask/


Znacie zakątki tej części Polski? 
A może tam mieszkacie i zapraszacie do zwiedzania? 
 
pozdrawiam - Magda

7 komentarzy:

  1. Mieszkamy i zapraszamy :) Dolny Śląsk to piękny rejon, pełen najróżniejszych atrakcji i cudów natury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrocław jest piękny i sama byłam tam kilka razy i wróce ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na Dolnym Śląsku jest co robić, nie tylko na rynku. Wciąż mamy tam wiele do odkrycia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię to miasto, jest mi bardzo bliskie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie byłam we Wrocławiu, ale mam w planie się tam wybrać i zwiedzić miasto i okolice.

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi się wycieczka po Wrocławiu. Byłam tam w sumie niedawno, ale tylko przejazdem. Następnym razem muszę pozwiedzać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam we Wrocławiu i muszę przyznać, ze te kilka dni, które tam spędziłam nie było czasu na nudę. Wrocław jest pięknym miastem.

    OdpowiedzUsuń