7 października 2022

PRZECIWŚWIĄDOWY PREPARAT KOJĄCY DO CIAŁA

Witam

Sądziłam, że łuszczycę jaka była ze mną od lat dziecięcych na łydkach i przedramionach mam już za sobą. Przez wiele lat zupełnie mi nie dokuczała, aż do tego roku. Późną wiosną zauważyłam, że wybrane partie mojego ciała znów nabierają przesuszenia tak znacznego, że stała pielęgnacja nawilżająca nie jest w stanie zatrzymać swędzenia jak i sypiącej się skóry. 

Aby uniknąć wizyty u specjalisty sięgnęłam po sprawdzoną markę apteczną Emotopic, a ściślej po PRZECIWŚWIĄDOWY PREPARAT KOJĄCY do ciała.



 

DZIAŁANIE 


Preparat wspomaga objawowe leczenie atopowego zapalenia skóry, łagodzi uporczywy świąd, przynosząc natychmiastową ulgę i zmniejszając dyskomfort swędzącej skóry. Zapobiega nadmiernemu drapaniu i mechanicznemu uszkodzeniu naskórka, ograniczając wnikanie zewnątrz pochodnych czynników drażniących.


Wyrób zmniejsza dolegliwości towarzyszące dermatozom o podłożu zapalnym (AZS, wyprysk, łuszczyca), koi podrażnienia, zaczerwienienia i pieczenie skóry.
Tworzy warstwę ochronną na powierzchni naskórka z upośledzoną funkcją barierową, zmniejszając ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych oraz stanów zapalnych.


Uzupełnia niedobory lipidów, wzmacniając właściwości barierowe naskórka. 


Zapewnia odpowiednie nawilżenie i delikatnie natłuszcza, redukując suchość i nadmierne łuszczenie skóry.


 

Pianka jaka po części przypomina mgiełkę na subtelny zapach. Dlatego nie drażni, nie powoduje, że nozdrza są zapchane mocną wonią.

Ten wyrób medyczny można stosować w celu łagodzenia uporczywego świądu i pieczenia skóry w przebiegu atopowego zapalenia skóry oraz innych dermatoz zapalnych (wyprysk, łuszczyca). Przy suchej skórze czy z nadmiernym łuszczeniem się oraz skłonnej do zaczerwienień i podrażnień będzie idealnym rozwiązaniem. Mogą go używać dzieci po 6 miesiącu życia i oczywiście dorośli.


Aktywnymi składnikami w nim są: Woda oczyszczona, Emolienty: Olej konopny, Olej canola, Masło shea i inne, Glicerol, Polidokanol, Składniki pomocnicze, Kompozycja zapachowa.
 

Piankę łatwo jest zaaplikować. Ja dodatkowo rozcierałam ją po skórze i masowałam. Po paru zastosowaniach zauważyłam znaczną poprawę, jednak by załagodzić problem walczyłam z nim dobrych kilka tygodni. 

Z upływem czasu objawy swędzenia zanikały, ale skóra stale potrzebowała nawilżenia i to znaczącego. Ta pianka będąca wyrobem medycznym dawała mi nawilżenie, zostawiając lekko natłuszczoną skórę z efektem przyjemnego schłodzenia. Świąd ustawał.Grubszą warstwę lubiłam nakładać na noc. Zanim zasnęłam część dobrze się wchłaniała. 

Sięgacie po apteczne wyroby? Znacie Emotopic?

 pozdrawiam - Magda

14 komentarzy:

  1. Nie miałam okazji go używać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stosuje apteczne wyroby, ale tej marki nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Markę znam, stosowałam ich emulsję do kąpieli synka, jak był mały. O tym produkcie wcześniej nie słyszałam, ale dobrze, że się sprawdził. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam problemy ze skórą na łydkach, jak używałam mocniejszych żeli pod prysznic. Przy łagodnych wszystko przeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam markę, jednak nigdy jej nie stosowałam. Akurat tym produktem bardzo mnie zaciekawiłaś. Świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem przekonana, że będę polecać go dalej, skoro się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie miałam go okazji stosować, ale w sumie po takie nie sięgam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami faktycznie na pewne problemy skórne trzeba sięgnąć po bardziej profesjonalne kosmetyki - ale najważniejsze, że są skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest to na pewno jeden z najbardziej dostępnych kosmetyków na rynku z obszaru emolientów. Uważam, ze są lepsze, jednak spełnia swoje zadanie. Swietnie, ze opisujesz takie produkty. Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam go, dobrze się sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam, ale nie sprawdził się najlepiej. Niemniej jest dość dostępny na rynku i w przystępnej cenie. Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  12. To może być fajny produkt, choć nie używałam ani nie znam tej marki. Pozdrawiam, Asia z Pisane z uśmiechem

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tego produktu, pewnie dobrze się sprawdzi w przypadku skóry wrażliwej? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Ci za ten post. Czegoś takie właśnie szukałam :)

    OdpowiedzUsuń