5 grudnia 2022

DOMOWA BIBLIOTECZKA Beskidy. 40 najpiękniejszych szlaków na weekend. Mountainbook. Wydanie 1. Praca zbiorowa.

Witam


Kiedy słyszę w moim kierunku: co wolisz? Wypoczynek nad Morzem czy piesze wycieczki po górach? Zawsze odpowiadam: góry. W tym miejscu potrafię odpocząć, zresetować się i cieszyć się pełnią życia. Niektórzy się dziwią, że maszerując po pagórkach jestem jednocześnie szczęśliwa i zmęczona fizycznie. Taki mój urok – zawsze wolałam góry i przy tym zostanę, wylegiwanie się na kocyku nad dowolnym akwenem nie sprawia mi tyle satysfakcji i już. Dlatego moja domowa biblioteczka wciąż jest poszerzana o nowe propozycje książkowe związane z wycieczkami górskimi. Ostatnio trafiła do mnie książka Beskidy. 40 najpiękniejszych szlaków na weekend. Mountainbook. Wydanie 1. Praca zbiorowa.


Mam to szczęście, że mieszkam w Beskidach i są one nadal przeze mnie nie odkryte. Tak wiele miejsc już zaliczyłam, ale jeszcze więcej jest dla mnie nadal zagadką. Książka o której wspominam jest dla mnie doskonałym poradnikiem. Znaleźć w niej można oprócz 40 wycieczek także opis miejsc, mapy, przeróżne ciekawostki, profile wysokościowe, budowę geologiczną jaka mnie najbardziej ciekawi bo sama jestem geologiem i cały czas poszerzam sobie wiedzę w tej dziedzinie.





Zaczynając od początku, to najpierw mamy trochę historii skąd wzięła się taka nazwa gór, opis budowy geologicznej oraz jaka flora i fauna tam występuje, następnie mamy dział o turystyce, jak się przygotować do podróży, jaka panuje tam pogoda oraz jakie są zagrożenia. Poruszono w niej również zagadnienie odnośnie samego ubioru jaki jest istotny kiedy wyruszamy na wyprawę w góry. Musimy być przygotowani na wszelkie warunki atmosferyczne, a te w górach mogą zmienić się bardzo szybko.

Wybierając trasę mamy pokazany jej dystans, czas oraz nocleg do jakiego ewentualnie dotrzemy. Obecny przewodnik o jakim piszę jest według mnie najciekawszy, mam wrażenie, że jest bardzo obszerny i wybierając daną trasę do pokonania będziemy doskonale do niej przygotowani, a sama wyprawa nie powinna nam sprawić żadnych problemów. Na uwagę zasługują w nim również fotografie i już wyobrażam sobie, że stoję na tym czy na tamtym szczycie jaki widziałam w przewodniku.


Jeżeli podobnie jak ja jesteście fanami górskich wycieczek i interesujecie się Beskidami to tej książki nie może u was zabraknąć.

pozdrawiam - Magda


6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię góry i wędrówki po nich, a moja siostra to mogłaby codziennie wybierać się w górskie wyprawy dlatego polecę jej tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Super na prezent dla fana gór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkam w Beskidach więc ta książka musi znaleźć sie obowiązkowo w mojej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fana Beskidów, to z pewnością będzie ciekawa pozycja. Widać, że poświęcono jej sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię zarówno góry, jak i morze - i naprawdę trudno mi się zdecydować, co bardziej ;) Taka książka w biblioteczce zawsze się przyda, jeśli często odwiedzamy górskie szlaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka na pewno spodoba się mojej koleżance, więc z przyjemnością jej ją polecę.

    OdpowiedzUsuń