28 grudnia 2022

LANE PERFUMY JAKIE TOWARZYSZĄ MI NA CODZIEŃ I OD ŚWIĘTA OD FAKTORII PERFUM

Witam

Perfumy mogą kosztować sporo, nie zawsze mogę sobie pozwolić na oryginały, dlatego chętnie pozwalam sobie na zamienniki czyli perfumy lane. Oczywiście spotkałabym się pewnie z niejednym negatywnym komentarzem, że nie warto inwestować w podróby i warto wywalać kasiorkę jedynie na autentyki bo one wyróżnia przede wszystkim trwałość. I tu mam odmienne zdanie. Mam kilka drogich perfum i zdaję sobie sprawę, że są mega wydajne i trwałe bo jedna mgiełka pozwala mi nimi cieszyć się bardzo długo i powiem wam, że momentami zaczyna mi to przeszkadzać. 



Wolę jednak perfumy jakie wietrzeją po kilku dniach, a ja nie tkwię w ich monotematycznym bukiecie chociaż je bardzo cenię. Poza tym nie mam sprecyzowanego gatunku i lubię "oblewać się" różnorodnymi nutami - wyjątek stanowią jedynie te ciężkie nuty przez jakie trudno jest mi przebrnąć i takich unikam.

Faktoria Perfum to sklep internetowy w którym dostaniecie francuskie perfumy lane premium. Ich oferta to 300 specjalnie wyselekcjonowanych zapachów. Są to najbardziej znane zamienniki oryginalnych perfum, które zaskoczą Was jakością, trwałością oraz odwzorowaniem zapachu Waszych ulubionych kompozycji, takich jak Carolina Herrera Good Girl czy Armani Si.


Dokładnie są to Wody perfumowane.

Czym się charakteryzują?

Woda perfumowana znajduje się o stopień niżej niż perfumy, co nie zmienia faktu że cieszy się o wiele większą zawartością zapachu oraz jest o wiele ekskluzywniejsza w porównaniu do jej toaletowych i kolońskich odpowiedników. Standardy wód perfumowanych to minimalnie 8%. Górny próg w jej wypadku wynosi 19%. Jak rozpoznać wodę perfumowaną? A chociażby po opakowaniu – na którym widnieje adnotacja “Eau de Perfum”.

Moje ostatnich 5 flakoników dobierałam nie tylko pod siebie. Zawsze biorę mamę oraz siostrę i im również sprawiam niespodzianki pod postacią niewinnego flakonika jaki ich cieszy i wiem, że będą z niego korzystać bo znam ich gusta.


134 Odpowiednik Yves Saint Laurent - Libre


Głowa: czarna porzeczka, olejek z gorzkiej pomarańczy (petit grain), olejek z francuskiej lawendy, olejek mandarynowy

Serce: jaśmin indyjski, jaśmin, kwiat pomarańczy, lawenda

Podstawa: piżmo, wanilia madagaskarska, ambra, drzewo cedrowe



159 - Odpowiednik Gucci - Eau De Parfum II

Głowa: czarna porzeczka, czerwona porzeczka, cassie, mandarynka, gorzka pomarańcza

Serce: konwalia, piwonia, jaśmin, jeżyny, fiołek, frezja

Podstawa: piżmo, cedr, heliotrop



226 - Odpowiednik Calvin Klein - In2U for Her

Głowa: bergamotka sycylijska, liście czarnej porzeczki, różowy grapefruit

Serce: orchidea, kaktus

Podstawa: wanilia, bursztyn, cedr



121 - Odpowiednik Paco Rabanne – Olympea

Głowa: Solona wanilia, Wodny jaśmin

Serce: Lilia imbirowa, Zielona mandarynka

Podstawa: Drzewo kaszmirowe, Szara ambra



156 - Odpowiednik Naomi Campbell - Naomi Campbell

Głowa: bergamotka, kwiat pomarańczy, pieprz jamajski, mandarynka, anyż gwiaździsty, magnolia, brzoskwinia, kokos

Serce: tuberoza, róża, konwalia, heliotrop, jaśmin, nuty kwiatowe

Podstawa: piżmo, wanilia, bursztyn, cedr, benzoina, fasola tonka, karmel, opoponax, drzewo sandałowe



Dizajn dzisiejszych flakoników zauroczył mnie od pierwszego na nich spojrzenia. Są to filigranowe buteleczki po które sięgam z ochotą i sympatią. Widzę w nich minimalizm jak i "bogactwo" pod postacią bieli ze złotem na etykietach i rozpylaczach. Niepozorne flakony, a jak od razu mnie do siebie przekonały swoją dbałością i estetyką.

Odpowiedniki możemy dostać 35 ml, 55 ml, 105 ml.

Zamienniki te wyróżnia wytrzymałość nawet do 10 godzin więc sądzę, że dając za taki flakon około 25 zł po pierwsze nie przepłacamy, a po drugie nawet jak nie trafimy z zapachem to kieszeń nasza nie będzie na tym cierpieć. Zawsze możemy je dać siostrze, mamie czy koleżance. U mnie akurat nie zostaną rozdane bo precyzyjnie je dobrałam. Posiłkowałam się przy tym opiniami innych i jak widać to pomogło. Przyjaźń miedzy nami nawiązała się od pierwszych mgiełek i tak już zostanie.

pozdrawiam - Magda

7 komentarzy:

  1. Chętnie bym poznała te zapachy lepiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba skuszę się na początek na kilka:)

      Usuń
  2. Szkoda, że przeczytałem dopiero teraz. Byłby ciekawy pomysł na prezent pod choinkę. No nic, co się odwlecze to nie uciecze, już wiem jak to wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Perfumy są przyjaciółmi kobiety. Ja od lat używam takich samych,

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie zapachy, a takie rozlewane to też plus, bo cena jest inna i mogę spokojnie miec więcej perfum ♡
    Agaman

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że jestem bardzo ciekawa tych zapachów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zamienniki, muszę koniecznie zajrzeć na tą stronę i wybrać coś nowego dla siebie.

    OdpowiedzUsuń