29 marca 2023

DOMOWY POPCORN BEZ DODATKÓW JAKI STANOWI PRZEKĄSKĘ PODCZAS SEANSU FILMOWEGO

Witam

Przekąsek mamy w chwili obecnej całą masę. Można „utonąć” w propozycjach jakie nam serwują producenci: czy to batony, cukierki, paluszki, czipsy itd.

Ja mam swoje zdanie na ich temat i w sumie nie jestem ich wielką fanką bo zwyczajnie są one według mnie mało wartościowe w codziennym menu i sprzyjają złym nawykom oraz doprowadzają między innymi do przybrania na wadze.

Zdarza się sporadycznie, że po nie sięgam i to na wybrane. Oczywiście w pełni stawiam na zdrowe przekąski! Ale o tym innym razem.

Lubię kino domowe, oglądnąć film pełnometrażowy czy serial. Nie ma jak na takim seansie chrupnąć popcorn.



Zastanawialiście się nad ta przekąską? Jakie ma wartości odżywcze czy jest zdrowy? Ile ma kalorii?

Można postawić na popcorn gotowy jaki zakupimy bez przeszkód w sklepie. Zawiera on jednak dużą ilość tłuszczu, soli lub słodkich dodatków takich jak karmel. Staje się on wtedy owszem smaczny, a my nim się zajadamy, ale nie jest on zalecany do częstego spożywania. Im większa zawartość tych dodatków, tym przekąska jest bardziej kaloryczna i wiemy już czym to będzie skutkować. I ten popcorn u nas nie jest brany pod uwagę. Stawiamy na wersję małokaloryczną, a także smaczną.

Mój kupuję na stronie sklep.brat.pl

Z kodem rabatowym MANGO15 


macie zniżkę w tym sklepie
Ważnym do: końca kwietnia 2023
Jedna osoba może skorzystać z kodu 1 raz
Kod rabatowy nie łączy się z innymi promocjami.


Przygotowuję go w urządzeniu do popcornu w domu bez użycia tłuszczu, soli i jest on produktem niskokalorycznym i stanowi pożywną, zdrową przekąskę, zawiera także mnóstwo składników odżywczych i witamin.

Jak wygląda jego kaloryczność?

Kukurydza prażona bez dodatków zawiera w 100 g około 387 kcal. Dla porównania: popcorn z mikrofalówki z dodatkami w postaci tłuszczu i soli w 100 g może zawierać około 535 kcal.

W 100 g prażonej kukurydzy bez dodatków znajduje się około 13 g białka, 4,5 g tłuszczu oraz ok. 80 g węglowodanów.

Dodatkowo popcorn posiada sporo błonnika co mnie zaskoczyło kiedy czytałam o nim w sieci bo około 14 g w 100 g produktu oraz pewną ilość polifenoli, które wykazują działanie antyoksydacyjne.


Jadacie popcorn?

Z dodatkami?

Czy lubicie jak my wersję domową i bez dodatków?



pozdrawiam - Magda

4 komentarze:

  1. Lubię popcorn, najbardziej mi smakuje w kinie w wersji karmelowej. W domu robie tradycyjny

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem na diecie, popcorn to świetna alternatywa przekąski dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię popcorn, to fajna przekąska i nie jest zbyt kaloryczna

    OdpowiedzUsuń