1 czerwca 2023

DOMOWA BIBLIOTECZKA - BESKID NISKI. TREK TRAVEL. WYDANIE 1 MARTIN MARTINGER

 Witam

W naszym kraju Polsce jest wiele pięknych miejsc do wypoczynku. Czy pojedziemy na północ czy na południe zawsze natkniemy się na malownicze krajobrazy jakie na długo mogą zapaść w naszej pamięci.

Mam to szczęście, że mieszkam na południu Polski w Beskidzie Niskim. Dlaczego? Bo kocham góry, tereny przez jakie trzeba przemaszerować i mieć satysfakcję ze zdobytego szczytu lub miejsca.



Beskid ten jest nadal przeze mnie nie odkryty, chociaż wiele miejsc już zwiedziłam i zobaczyłam. Dlatego Beskid Niski. Trek&Travel. Wydanie 1 autorstwa Martin Martinger trafił do właściwej osoby czyli mnie.

Książka o której wspominam jest dla mnie doskonałym przewodnikiem. Znaleźć w niej można przeróżne ciekawostki na temat tego regionu. Ten region różni się od innych bo chodź wydaje się być związany z górami to przebywając w nim nie koniecznie zdobywamy szczyt, a miejsce owiane historią. Przewodnik doskonale nas prowadzi za rękę, przygotowuje do zaplanowanej wędrówki i wiedzy na temat miejsca do jakiego się udajemy. Główną atrakcją Beskidu Niskiego jest oczywiście Łemkowszczyzna oraz historia wojenna.

Przewodnik znakomicie oddaje nam to co najlepsze w tym regionie. Liczne, barwne fotografie przekazują nam namiastkę tego co możemy zobaczyć na własne oczy – liczne cerkwie, cmentarze, wieże widokowe i wodospady. Ten teren to również malownicze doliny, gdzie o poranku możemy „wejść” w chłodną mgłę i poczuć ten zew przyrody z dala od miast, hałasu.

Jeżeli jesteście piechurami i czujecie wciąż pewien niedosyt wiedzy o tym regionie, albo też nigdy nie zwiedzaliście szlaków przez miasteczka czy wsie to ten przewodnik jest dla was. Ja go polecam bo udało mi się dzięki niemu zdobyć nową wiedzę, a jednocześnie mam już pewne plany w okresie wakacyjnym. 

#współpraca barterowa

 pozdrawiam - Magda


6 komentarzy:

  1. Nigdy tam nie byłam i bardzo lubię takie przewodniki. Z przyjemnością się zapoznam z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam kilka przewodników z tego wydawnictwa - są bardzo dobrze wydane. A Beskid Niski polecam :) sama bardzo go lubię

    OdpowiedzUsuń
  3. Katarzyna Augustyn06 czerwca, 2023

    Polecam Beskid Niski - sama bardzo go lubię :) a przewodniki z wydawnictwa Bezdroża to jedne z moich ulubionych - bardzo dobrze wydane, informatywne i mają świetne mapki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama okladka namawia do wyjazdu, chetnie bym udala sie w Beskidy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te okolice nadal pozostają dla mnie nieodkryte - ale mam nadzieję, że kiedyś tam w końcu dotrę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z takim przewodnikiem z pewnością czsłowiek nie przeoczy najfajniejszych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń