30 września 2023

DOMOWA BIBLIOTECZKA. SŁOWENIA Travelbook. Wydanie 2 Krzysztof Bzowski

 Witam


Ostatnio oglądając film dokumentalny w telewizji o Słowenii zostałam tym państwem oczarowana. Koniecznie chciałam o tym kraju także poczytać i w tym celu zaopatrzyłam się w książkę Słowenia. Travelbook. Wydanie 2 autorstwa Krzysztofa Bzowskiego.


Zastanawiam się czemu o tym kraju nie jest „głośno” w biurach podróży czy też wokół najbliższego towarzystwa w jakim przebywam na co dzień. Koledzy czy koleżanki z pracy opowiadają entuzjatycznie o swoich podróżach wakacyjnych, zachwalają znane i często uczęszczane zakątki w Europie jak i na świecie, a nikt nigdy nie wspomniał o Słowenii.



Państwo położone jest w Europie Środkowej nad morzem Adriatyckim. Graniczy od zachodu z Włochami, od północy z Austrią, a od wschodu z Węgrami. Od południa z Chorwacją. Ciekawostka? Stolicą i największym miastem kraju jest Lublana.

Słowenia pomimo nie dużego ogólnego obszaru jest krajem zamożnym i dobrze rozwiniętym. Może zaskoczyć niejednego podróżnika. Ma do zaoferowania przepiękne krajobrazy jakie rozciągają się po alpejskich szczytach czy dolinach oraz nadmorskich wybrzeżach. Wybór jest okazały, a moim zdaniem warto zaliczyć przynajmniej po części każdą z atrakcji przyrodniczych.

Przewodnik jest stosunkowo cienki, ale możemy w nim znaleźć konkretne informacje i wskazówki jakie pozwalają na zorganizowanie wyjazdu. Poruszono w nim zagadnienie transportu jak dojechać samemu samochodem lub innym środkiem lokomocji, oraz inne informacje dotyczące ambasady, waluty i przydatnych stron internetowych.

Poznając przewodnik możemy się dowiedzieć o licznych atrakcjach dla dzieci, całych rodzin, po prostu każdy, kto zaplanuje tam wyjazd nie będzie rozczarowany. Dla osób mniej lubiących przemierzać trasy, są atrakcje w miasteczkach czyli liczne restauracje. Poznać można wtedy kuchnię, jej smaki. Drugim pomysłem są muzea, place, miejsca zapisane w historii kraju, zabytki jak kościoły czy pałace.

Przez całą książkę przewijają się liczne fotografie z przewagą flory jaka jest niesamowita, daje spokój i wytchnienie. Niektóre z nich robią wrażenie jak szczyty, czy jaskinie. Ja uwielbiam takie miejsca dlatego zawsze kładę nacisk by w planach podróżniczych znalazły się właśnie tego typu miejsca. 

Uważam, że Słowenia jest malowniczym miejscem, pełnym atrakcji i historii i warto się do niej wybrać. Ja mam ją na uwadze na przyszłe wakacje i myślę, że tym sposobem przetrwam mało lubianą przeze mnie zimę. Będę robić plan zwiedzania w którym uwzględnię na podstawie tej książki noclegi, trasy oraz inne atrakcje.


Czy macie pewne wiadomości o Słowenii?

A może polecacie ten kraj na wypoczynek?

#współpraca reklamowa 


                                                         pozdrawiam - Magda

6 komentarzy:

  1. Czytałam sporo dobrego o Słowenii pod kątem podróżny na różnych blogach. Myślę, że to dość nieoczywisty i chyba niedoceniony, ale warty uwagi kierunek

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowenia to rzeczywiście ukryty klejnot Europy Środkowej, który warto odkryć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słowenia jest zadziwiająco piękna. Lubię "konkretne" przewodniki. Po prostu MAMA

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słowenia chyba jest mniej odwiedzana, ale kraje w tamtych okolicach i taksą piękne i mają fajny klimat, więc warto odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niewiele wiem na temat Słowenii, także zainteresowała mnie ta książka. Chętnie dowiem się więcej. :)

    OdpowiedzUsuń