17 czerwca 2019

AROMATYCZNE CHWILE DLA KTÓRYCH WARTO ŻYĆ, CZYLI O PIĘCIU SMAKACH KAW OD KAWOKADO

Witam 


Kawa zaraz obok herbaty to jeden z najczęstszych napoi po jaki sięgamy wczesnym porankiem. Większa ilość z nas stawia jednak na małą czarną, bo pozwala nam się dobudzić i rozpocząć dzień. 


Zapach świeżo zmielonej kawy w godzinach porannych to coś fenomenalnego. Po zaparzeniu zmysły zaczynają się wyostrzać kiedy na ich drodze pojawi się ten wyjątkowy aromat. 

W moim przypadku jest podobnie. Ranek wita mnie filiżanką kawy, chociaż przesypiam z reguły wskazaną ilość godzin.

Kawę pijam co najmniej dwa razy dziennie. Obowiązkowo rano i prawie zawsze popołudniu po obiedzie. Nagminnie jej nie nadużywam, uważam, że szybko bym przestała się smakować w jej aromacie.

Długo kupowałam kawy dostępne w marketach. Jednak te kawy, nie mówię wszystkie, mają wiele do życzenia. Dlatego, od dłuższego czasu smakuję się w kawach pochodzących z palarni. 

Ostatnia palarnia jaka totalnie zdobyła moje serducho to Kawokado, gdzie każdy gatunek wypalany jest oddzielnie. 





"To tu dostaniecie ziarna wypalone z największą starannością i dbałością o każdy szczegół. W naszej ofercie znajdziecie zarówno kawy jednorodne (arabikę i robustę), jak również mieszanki, które zachwycają swoim smakiem i aromatem. W naszym sklepie z kawą każdy znajdzie coś dla siebie, a nawet najbardziej wymagający koneserzy doceniają nasze produkty."





Na rozpoczęcie dnia polecam świeżo zmieloną kawę Breakfast Blend. 
Gatunek: 45% Robusta 55% Arabika

Podczas pierwszego parzenia kawa wykazała się oryginalnością. Spodziewałam się tak zwanego szatana, a otrzymałam zrównoważony pełny smak kawy.

Jest idealna dla wszystkich, którzy lubią mocne espresso/ mocna kawę z dużą ilością cremy. Mieszanka wysokogatunkowej Robusty z doskonałą Arabiką sprawiła, że gorycz Robusty została uszlachetniona i wzbogacona, przez co smak tej kawy jest tak niepowtarzalny. 





Brazylia Santos to kawa dla tych, którzy doceniają wszelkie nuty zapachowe w tym niezwykłym trunku.

Gatunek: 100% arabika

Możemy ją zaliczyć do klasyka, ale zagłębiając się w jej smak dostrzeżemy w nim minimalne nuty czekoladowe, orzechowe i miodowe.

Gatunek kawy znany również jako Burbon Santos charakteryzujący się klasycznym, a zarazem subtelnym smakiem o praktycznie niewyczuwalnej nucie kwaskowatości i goryczy. Te cechy w połączeniu z intensywnym, niepowtarzalnym aromatem sprawiają, że jest kawa, po którą chętnie się wraca. Bez śladów goryczki, słodki, delikatny smak





Office Blend to to mieszanka dla osób lubujących się w mocnych, treściwych kawowych smakach.

Gatunek: 50% Arabika, 50% Robusta

Po zaparzeniu Office Blend moje kubki smakowe szaleją. Jest to kawa dla mnie przynajmniej bardzo mocna, dająca kopa. Aromatyczna z głębokim smakiem.

Bardzo aromatyczna i intensywna mieszanka ziaren o głębokim i zdecydowanym smaku. Doskonałe połączenie szlachetnej arabiki z mocą robusty sprawia, że każdy chętnie sięgnie po filiżankę tej kawy i będzie nią zachwycony .





Indie Cherry wkupiła się w łaski także mojego męża. Uznaliśmy, że pośród kilku wariantów kaw z Kawokado to ten jednogłośnie stał się naszym faworytem. Smakiem przewyższa inne kawy, a szlachetności dodaje jej lekka nuta czekoladowa.

Gatunek: Robusta

Najlepszy rodzaj robusty wyróżniający się dużym, bardzo regularnym ziarnem oraz dwukrotnie wyższą zawartością kofeiny niż ma to miejsce w przypadku arabiki. Smak bogaty i wyrazisty, lekko czekoladowy z wyraźną ostro-pikantną nutą i goryczką.





Kolumbia Excelso to kolejna propozycja kawy z lekką nutką smakową: orzechów, czekolady i karmelu.

Gatunek: 100% arabika

To kawa o średniej mocy. Przyjęła się w popołudniowy czas. To wtedy jej aromatyczny smak towarzyszy mi podczas odpoczynku w ogrodzie. Lubię popijać ją podczas czytania książki lub szydełkowania (takie tam mini hobby).

Typ kolumbijskiej kawy, stanowiącej mieszankę jej najlepszych odmian, czyli supremo, i drugiej pod względem jakości -extra. Charakteryzuje się pełnym, jedwabistym smakiem, jest zrównoważona i łagodna.





Ciekawostka

W Polsce kawa pojawiła się za sprawą Turków, a pierwsza kawiarnia powstała w Gdańsku i stopniowo inne zaczęły się pojawiać w większych miastach.

Przedstawione gatunki kaw z Kawokado zostały uprażone metodą rzemieślniczą. Poleca się je spożyć w trakcie 6 miesięcy. 
Każda kawa pakowana jest w torebeczkę z wentylkiem. Całość do klienta dostarczana jest w eko pudełeczku wypełnionym wełną drzewną. 


Mam dla Was także niespodziankę! 
Robiąc zakupy w sklepie możecie otrzymać 10% zniżki podając kod rabatowy 0bf018-mm, ważny do 31.12.2019r.




Czy dla Was poranek także rozpoczyna się od filiżanki kawy?


pozdrawiam - Magda

24 komentarze:

  1. u mnie poranek zaczyna się od porządnego kubka niemal 500ml. kawy, kolejną porcję wypijam o 17. litr dziennie musi być

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie kawa rano musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pachnąco- pobudzający wpis :) Ja niestety do kawoszy nie należę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawę pije tylko do śniadania, więc Breakfast blednd jest jak najbardziej dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolumbia Excelso byłaby idealna dla mnie :) Ja jestem typowym kawoholikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla faktów kawy takie smaki będą super. Ja nie pijam tego napoju, nie smakuje mk

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest smakoszem kawy, ale chętnie spróbowałabym tych :) Jednak staram się nie pić tego napoju zbyt często.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla smakoszy kawy to nie lada gratka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój mąż byłby w siódmym niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam dobrej jakości kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kawę mogę pić cały dzień, normalnie pijam 3-4 filiżanki :) uwielbiam mieszanki arabiki z robustą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że nie wyobrażam sobie poranka bez filiżanki aromatycznej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Brazylia Santos mówisz? Brzmi dobrze. Najbardziej lubię najpierw zagotować delikatnie wodę, a później zmieloną kawę trochę na małym ogniu pogotować. Taka smakuje mi najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, kupuję kawę w ziarnach i również sama mielę, choć zauważyłam że zapach już dano nie przypomina kawy z czasów dawnych :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja akurat fanką kawy nie jestem. Pięknie pachnie, czasem nawet smakuje, ale nie pijam jej codziennie - czasem się zdarza, że i miesiąc nie pijam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja poproszę wszystkie ;D Uwielbiam kawę i nie umiem bez niej żyć :D (pisząc tego komentarza jestem akurat w trakcie picia kawy hihi )

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam kawę! Z chęcią wypróbuje kiedyś i te

    OdpowiedzUsuń
  18. Taką kawę to bym chętnie wypiła, chociaż nie jestem kawoszką.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie pijam w ogóle kawy, ale zapach uwielbiam. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja zaczynam i kończę dzień filiżanką kawy, nie wspominając już o ilości wypitych w trakcie dnia. To takie moje małe chwile wytchnienia :) Kawokado nie znałam, ale na pewno zajrzę do tej palarni przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jesteśmy prawdziwymi fanami owocu kawy, więc zapach świeżo zmielonej i zaparzonej jest z nami kilka razy dziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię delektować się kawą. Najbardziej lubię południowoamerykańskie odmiany.

    OdpowiedzUsuń