18 lutego 2021

OCHRONA SKÓRY PRZED PRZESUSZENIEM, OTARCIEM... DERMOKOSMETYKI alantandermoline

Witam

Dziś chciałam poruszyć temat skóry. Czym jest? Jaką pełni funkcję? oraz Jak o nią dbać?

Skóra jest największym organem naszego ciała. Jest to wyspecjalizowana struktura. Przede wszystkim osłania narządy wewnętrzne przed czynnikami środowiska zewnętrznego oraz w dużym stopniu odpowiada za utrzymanie równowagi między ustrojem człowieka, a jego otoczeniem.

Niezależnie jaki posiadamy rodzaj skóry musimy dbać o nią ze względu na wygląd, komfort oraz jej starzenie się. 

U mnie dominuje skóra sucha. Bywają tygodnie kiedy bardzo się wysusza do tego stopnia, że szukam wsparcia u dermatologa. Spotykam się także z okresem kiedy jestem skłonna zaliczyć ją do normalnej w stronę suchej. 

W teraźniejszym czasie, kiedy wizyta u specjalisty nie jest tak oczywista ratuję się dermokosmetykami jakie mogę nabyć ze sklepów on-line. Od paru tygodni poznaję serię od alantandermoline®.



KREMY I MAŚCI alantandermoline


Przegląd zacznę od mojego ulubieńca - kremu złuszczającego. Zawiera on 30% stabilnej pochodnej mocznika.W kremie zastosowano aktywne połączenie mocznika i kwasu glikolowego (AHA), które działają złuszczająco, likwidują zrogowacenia i nieprzyjemną szorstkość. 
Krem polecany szczególnie dla skóry szorstkiej i zrogowaciałej. Zmiękcza zrogowaciały naskórek, stymuluje i normalizuje proces złuszczania, reguluje odnowę komórkową skóry.
Idealnie nawilża, uelastycznia i wygładza skórę.

krem ochronny z witaminą A

W swoim składzie zawiera alantoinę, d-pantenol oraz witaminę A.Jest to kosmetyk do codziennej pielęgnacji całego ciała, szczególnie do skóry twarzy. Łagodzi skutki działania niekorzystnych czynników zewnętrznych takich jak: wiatr, nadmiernie suche powietrze, detergenty, które sprzyjają przesuszeniu skóry. Idealnie natłuszcza, przynosi ulgę i ukojenie skórze suchej, wrażliwej i skłonnej do podrażnień.
Polecany dla niemowląt, dzieci i dorosłych

maść pielęgnacyjna z witaminą F

W swoim składzie zawiera alantoinę, d-pantenol oraz witaminę F.
Witamina F będąca mieszaniną nienasyconych kwasów tłuszczowych typu omega 3 i 6, przyczynia się do odbudowy płaszcza lipidowego naskórka i normalizuje jego właściwości ochronne.
Jest to kosmetyk polecany do pielęgnacji skóry niedojrzałej, a przez to szczególnie wrażliwej, skłonnej do alergii.
Dla dzieci i niemowląt polecany do pielęgnacji okołopieluszkowej skóry. Dla dorosłych polecany do pielęgnacji skłonnych do podrażnień fałdów skórnych.



krem głęboko nawilżający

W swoim składzie zawiera alantoinę, d-pantenol oraz mocznik.
Optymalnie dobrane substancje czynne sprawiają, że skóra jest idealnie nawilżona i elastyczna oraz przyspieszają regenerację naskórka i regulują gospodarkę wodną skóry.
Mocznik to substancja, która jest składnikiem NMF (Natural Moisturizing Factor)- naturalnego czynnika nawilżającego skóry, który odpowiada za odpowiednie nawodnienie warstwy rogowej naskórka.
Jest to kosmetyk polecany szczególnie, kiedy skóra jest przesuszona i podrażniona. Idealnie nawilża, uelastycznia i regeneruje skórę.
Polecany do codziennej pielęgnacji skóry twarzy, szyi i dekoltu.

krem ochronny półtłusty z witaminami A+E

W swoim składzie zawiera alantoinę, d-pantenol oraz witaminy A i E.
Jest kosmetyk do codziennej pielęgnacji całego ciała, szczególnie miejsc narażonych na nadmierne rogowacenie takich jak: dłonie, stopy czy łokcie. Łagodzi skutki działania niekorzystnych czynników zewnętrznych takich jak: wiatr, nadmiernie suche powietrze, detergenty i mróz, sprzyjających przesuszaniu skóry.
Może być stosowany do codziennej pielęgnacji skóry niemowląt, dzieci i dorosłych.

lekki krem

W swoim składzie zawiera alantoinę i 5% d-pantenol.
Jest to kosmetyk polecany do pielęgnacji delikatnej skóry całego ciała. Idealnie nawilża wysuszoną i skłonną do podrażnień skórę, przynosząc jej ulgę i ukojenie. Polecany dla niemowląt, dzieci i dorosłych.


Każdy z kremów to gramatura 50 g. Opakowanie stanowi tubka jaką często możemy spotkać w paście do zębów. Z początku te dermokosmetyki skojarzyły mi się od razu z apteką i sądziłam, że napotkam aluminiowe tubki jakie w wielu przypadkach po czasie pękają, a ich zawartości zaczynają przeciekać. Dlatego te z trwałego tworzywa - plastiku wyglądają solidnie, a ja jak na razie nie zauważyłam podczas aplikacji jakiś kłopotów technicznych. Poszczególne kremy można łatwo od siebie odróżnić - wyróżniają je kolory tubek oraz kartoników na których są podstawowe informacje, a bonusem są ulotki przy każdej z wersji.


Poszczególnych kremów nie musimy używać non stop. Wystarczy sięgnąć po dany wtedy kiedy pojawi się problem ze skórą. Mogą być one używane do codziennej pielęgnacji skóry niemowląt, dzieci i dorosłych. Ta seria szczególnie polecana jest do skóry delikatnej i skłonnej do podrażnień.

Optymalnie dobrane substancje aktywne zawarte w kosmetykach z serii alantandermoline® sprawiają, że skóra jest nawilżona, odżywiona, wygładzona i jedwabiście miękka. Wszystkie preparaty mają w swoim składzie alantoinę i d-pantenol, które pielęgnują i koją skłonną do podrażnień skórę.

💚
Alantolina działa regenerująco, przyspiesza odnowę i wspomaga procesy naprawcze naskórka. Wykazuje silne właściwości łagodzące i kojące. Skutecznie chroni i pielęgnuje skórę skłonną do podrażnień.

💚 D-pantenol nawilża. Działa łagodząco na skórę. Reguluje gospodarkę wodną, zapewniając skórze elastyczność.

Seria alantandermoline® otrzymała pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka - jako kosmetyki zgodne z wymaganiami prawa polskiego i europejskiego.




Czy wiecie, że skóra to narząd, którego powierzchnia wynosi od 1,5 do 2 m2? Składa się z kilku z warstw, co w konsekwencji sprawia, że możemy wyróżnić wiele funkcji, jakie pełni w organizmie. Niektóre z nich to:
  • ochrona środowiska wewnętrznego ustroju przed czynnikami: mechanicznymi (otarcia, rozcięcia), fizycznymi (promieniowanie słoneczne, temperatura), biologicznymi (patogeny),
  • udział w utrzymaniu równowagi wodno-elektrolitowej poprzez wydzielanie potu z gruczołów potowych,
  • odbiór bodźców ze środowiska zewnętrznego
  • wchłanianie niektórych substancji (resorpcja skórna), 
Skórę tworzą trzy warstwy. Pierwsza z nich to naskórek, który jest najbardziej zewnętrzną warstwą. Drugą jest skóra właściwa, gdzie znajdują się zakończenia nerwowe, naczynia krwionośne oraz przydatki skóry. Najgłębiej znajduje się tkanka podskórna, czyli warstwa tkanki tłuszczowej, której zadaniem jest termoregulacja.

Jak dbacie o swoją skórę, która jest tak ważna do prawidłowego funkcjonowania?

pozdrawiam - Magda

19 komentarzy:

  1. ja to chyba musiałabym się smarować wszystkimi na raz, od tych mrozów mam tak wyschnięta i popękaną skórę, że masakra

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ten w błękitnej tubce, był super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę te kremy, sprawiają wrażenie dosyć prostych i skutecznych :). Ten złuszczający najbardziej mnie zaciekawił, na teraz byłby w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kiedyś produkty z alantoliną i byłam z nich zadowolona. Szczególnie maść dobrze regenerowała mi skórę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ochrona skóry latem jak i zimą jest bardzo ważna. Rozejrzę się za tymi kremami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak wiele dobrego czytałam już o tych kremach, ale jeszcze nie miałam żadnej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzieś juz mi się rzuciły na oczy te tubki, ale sama nie miałam i na razie nie potrzebuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupisz je w aptece, są tanie i bardzo dobre.

      Usuń
  8. Znam ten krem ochronny z witaminą A, dobrze się u mnie sprawdza. Zainteresował mnie również ten krem złuszczający i chętnie go wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre kremy, mam całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupiłam własnie ostatnio w aptece ten złuszczający i ochronny z witaminą A+E. Oba są świetne. Złuszczający stosuję na pięty i w końcu czuję, że nie są suche. Ochronny z witaminami mam jako krem do rąk, ulga dla dłoni. Na pewno kupię ponownie, zwłaszcza że mają świetne ceny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam wszystkie, są świetne i w bardzo rozsądnej cenie .

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama nie mam większych problemów ze skórą, ale moje dzieci - zimą jest czysta masakra. Trzeci rok z rządu bez pomocy lekarza i leków na receptę się nie obyło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe, muszę któryś z wariantów wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe jak zadziałałby to wszystko na męską skórę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam doskonale te masci i zawsze je stosuję na przesuszoną skórę, w tym łokcie, kolana. Bardzo ją polecam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam pojęcia, że jest tak dużo rodzajów alantanu. Pamiętam że jeden kiedyś stosowałam na suche dłonie i fajnie się sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam te kremy i przyznam, że są najlepsze z tego typu kosmetyków, jakie do tej pory wypróbowałam. Ten zielony jako jedyny radził sobie z odparzeniami na pupie mojej córki. Uwielbiam i polecam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak samo jak Ty mam skórę suchą, ale i w niektórych partiach twarzy tłustą. Ciężko dbać o taką skórę i też testowałam już przeróżne kosmetyki. Tych kremów nie znam, ale nawilżający by mi się przydał :)

    OdpowiedzUsuń