11 stycznia 2022

DOMOWA BIBLIOTECZKA: Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska /Zdrowe napoje Naturalne wody smakowe i izotoniki/

Witam

Czy jesteście amatorami gotowania w swojej kuchni jak ja? Nie wyobrażam sobie dnia bez upichcenia czegokolwiek. Chyba przeniosłam to w genach po mamie, która smacznie gotuje i codziennie podobnie jak ja gotuje dla całej rodziny.

Poradników o gotowaniu jest mnóstwo. Ja w swojej biblioteczce mam ich już sporą gromadkę, ale i tak kilka nowych jak co roku trafia do kolekcji. W tym mam już jeden na stanie, nie jest on wprost o gotowaniu, ale o napojach, wodach smakowych i izotonikach. Sprawa błaha – prawda? Ale jak wielu z nas zapomina o prawidłowym nawadnianiu się nie wspominając, że z prostych składników można przygotować naprawdę wartościowy napój jaki wpływa na nasze samopoczucie prawidłowo.



Zdrowe napoje
Naturalne wody smakowe i izotoniki

Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska

Specjalista ds. żywienia i dyplomowany dietetyk. Od ponad 10 lat udziela porad dietetycznych. Właścicielka Poradni Dietetycznej „hälsa”, blogerka kulinarna i propagatorka zdrowego, a jednocześnie smacznego jedzenia. Szerokiej publiczności znana ze swojego autorskiego programu telewizyjnego „Pożegnanie z wagą”, w którym przez trzy sezony radziła jak zrzucić zbędne kilogramy, pokazywała sposoby na przygotowanie dietetycznych potraw oraz zachęcała do aktywności fizycznej.
Książka „Zdrowe napoje” została podzielona na rozdziały zgodnie z porami roku. Koncepcja tego podziału oparta jest na założeniu, iż podczas każdej z pór roku poszukujemy odmiennych inspiracji, wyzwań, ale też i innych właściwości napojów, które spożywamy. W rozdziale wiosennym zamieszczone zostały, zatem receptury zimnych wód smakowych energetyzujących oraz o właściwościach oczyszczających, rozdział letni poświęcony jest zimnym wodom intensywnie nawilżającym i odprężającym, a jesienna i zimowa część książki zagospodarowane zostały naparami uodparniającymi, kojącymi, rozgrzewającymi i wspomagającymi pracę układu trawiennego.
Na początku, zanim wczytałam się w same przepisy sądziłam, że książka zaczaruje mnie jedynie barwnym ilustracjami bo takich tutaj nie brakuje. Kiedy przysiadłam i zaczęłam analizować przepisy i pomysły jak z dość banalnych składników można przygotować smakową wodą jaka zawiera zdrowe dodatki to się zdziwiłam. 
Sporo poradników mam za sobą, ale ten uznałam za jeden z tych wyjątkowych za sprawką składników jakie pozytywnie wpływają na organizm w poszczególnych porach roku przygotowany z wodą.
To, że napój pod względem smakowym jest smaczny to i zdrowy!

Wody smakowe nie tylko są tutaj przydzielone na daną porę roku jak wspomniałam. Zostały one także podzielone na wody: oczyszczające, odprężające czy uodparniające, a także izotoniki. 

Woda to życie, każdego dnia musimy się odpowiednio nawadniać, a aby nie było nudno przygotowanie jej z dodatkami powinno nam urozmaicić jej pochłanianie.

Przepisów w książce znajdziemy mnóstwo. Sądzę, że każdy z nas jest w stanie wybrać kilka wariantów dla siebie i na próbę wprowadzić do codziennego menu.

Piękne wydanie, multum kolorów i fantastyczne przepisy ze składników łatwo dostępnych dla każdego. Ja ten poradnik polecam – jest niezobowiązujący, prosto napisany z przejrzystymi przepisami z których można korzystać o każdej porze roku.

Wpis powstała we współpracy z @wydawnictwo_zwierciadlo

pozdrawiam - Magda

12 komentarzy:

  1. Bardzo zainteresowałaś mnie tym wydaniem i chętnie skuszę się na tę pozycję w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. I po taką propozycję inspiracji do inwestowania w zdrowie z łatwością sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę na Twoim blogu recenzję książki. Miła odmiana. Autorkę kojarzę chyba czasem gościła jako ekspert w różnych programach śniadaniowych i ogólnie w tv.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne są takie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O zdecydowanie to propozycja dla mnie bo akurat poszukuję takich fajnych i przydatnych przepisów do gotowania sobie na co dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię kolorowe książki kucharskie, ładne wydanie od razu zachęca do wypróbowania przepisów

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie książki, ale dawno nic nawego nie znalazło się w mojej biblioteczce. Ciekawa jestem czy przepisy z tej książki by mi pasowały

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio kupiłam sobie podobną książkę, ale jakoś nie przekonała mnie do zrobienia nawet jednego napoju, więc poleciała w świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna propozycja, zwłaszcza na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze na co zwróciłam uwagę, to ilustracja na okładce, która jest po prostu przecudna 💗

    OdpowiedzUsuń
  11. właśine szukam takich inspiracji na nowy rok, także z chęcią zapoznałabym się z tymi przepisami

    OdpowiedzUsuń