7 marca 2023

DOMOWE LECZO Z BIAŁYM RYŻEM

 Witam


Dziś zaszczycę was wpisem kulinarnym bo gotowanie jest moją może nie pasją, ale bardzo lubię stać "przy garach" czego nie rozumieją współczesne kobiety, które lubią mieć podane wszystko pod nos. Dla mnie gotowanie to frajda, wtedy mam czas dla siebie chociaż brzmi to może absurdalnie? 

Chciałam wam pokazać danie jakie teraz zimą smakuje mi chyba najbardziej i przywołuje ostatnie lato i jesień. Jest to danie jednogarnkowe i wiem, że spora grupa ludzi takie dania lubi. 

Już nie trzymam was w zawieszeniu. Moim zimowym daniem jest leczo. W moim przypadku robi się go bardzo sprawnie, ponieważ mając zrobioną bazę na jesień czyli weki z papryką i pomidorami idzie mi jego ugotowanie w mgnieniu oka.


Parę słów o leczu.


Historia lecza zaczęła się na Węgrzech. Jest to tradycyjna potrawa jaka pochodzi z północnej części Węgier. Zanim zdobyło ono taką renomę pośród ludzi w tym rejonie to z samego początku zaspokajało ono kubki smakowe jedynie szlachty, a to dlatego, że warzywa były na wagę złota i słabo dostępne. Dopiero lata 30-ste rozwinęły przemysł przetwórczy i produkcja konserw spowodowała, że leczo stało się potrawą popularną na całym świecie i do dziś ma swoich wiernych smakoszy. Aż żal go nie skosztować!

 
Mój wariant jest jak myślę tradycyjny i na polskich stołach najbardziej spotykany.

Bazą są warzywa: papryka i pomidory zapasteryzowane w wekach jakie przygotowywałam na jesień.

Na początku szklę sporą ilość cebuli, dodaję zawartość słoika i przyprawy - mieszankę uniwersalną od sklep.brat.pl
Przyprawa przygotowana na bazie naturalnych składników dodaje potrawom uniwersalny wyrazisty smak i aromat. Nie zawiera glutaminianu sodu. Zawiera: sól, marchew, pasternak, cebulę, pietruszkę, nać, por, kaszkę kukurydzianą, cukier i kurkumę.
Wszystko gotuję do miękkości. Według uważania dodaję kiełbasę różnego rodzaju. Dodatkowo gotuję ryż biały - sklep.brat.pl

Z kodem rabatowym
MANGO15 macie zniżkę w tym sklepie
Ważnym do: końca kwietnia 2023
Jedna osoba może skorzystać z kodu 1 raz
Kod rabatowy nie łączy się z innymi promocjami.


Ryż jest bogaty w węglowodany, które są głównym źródłem energii dla człowieka. Ponadto zawiera znaczne ilości białka i praktycznie nie zawiera tłuszczu. Ryż jest również źródłem witamin, głównie witamin z grupy B, które uczestniczą w procesach metabolicznych, warunkują prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśni. To także źródło witaminy E, która ma właściwości antyoksydacyjne.

Na talerz wykładam ryż, a na niego leczo - gotowe.

Szybkie danie i łatwe w przygotowaniu :)

pozdrawiam - Magda

6 komentarzy:

  1. Nie znałam pochodzenia tego dania, a w moim domu rodzinnym dość często się pojawiło na stole.
    Radosna - Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi świetnie, myślę, że posmakowałoby mojej córce, bo ona lubi takie dania. Ostatnio prawie non stop jemy makaron z warzywami i sosem orzechowym, więc przyda się odmiana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie chyba wszystkie potrawy z ryżem w roli głównej, czy jako dodatek. Takie, choć może nie identyczne, też często ląduje na moim stole.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię jeść leczo, więc w połączeniu z ryżem na pewno też mi zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat leczo nie jest moim ulubionym daniem, ale ryż bardzo lubię pod wieloma innymi postaciami i w towarzystwie innych dodatków.

    OdpowiedzUsuń