19 listopada 2023

MOC JAKA SKRYWA FILIŻANKA KAWY

Witam

Czym dzień jest bez filiżanki kawy? 
 
Jakąś pustką, która wryła się już na stałe u mnie od lat. Bardzo lubię pić ten napój, ale nie przesadzam też z jego konsumpcją bo po co? Warto jest się nim delektować, uczyć na nowo nut i pić go w doborowym towarzystwie, gdzie smakuje jeszcze bardziej.

Ale picie przeze mnie kawy to nie tylko cieszenie się jej smakiem. Wiem, że ma ona dobroczynny wpływ na zdrowie, a ziarenka jej posiadają właściwości lecznicze. Od dawna sprawdza się w przemyśle farmaceutycznym, a obecnie jest cenionym składnikiem w kosmetykach, ponieważ zawiera substancje opóźniające procesy starzenia się organizmu.

Czy wiecie, że kawa poprawia pamięć i koncentrację? 
 
Nasz układ nerwowy doskonale przyswaja sobie zawarte w ziarnach kawy kofeinę, teofilinę i teobromin. To one mają wpływ na procesy myślowe, skupienie się i zwiększają pamięć.

Jakie kawa ma wartości odżywcze?

Kawa - wartości odżywcze (w 100 g)

Wartość kaloryczna - 0 - 0,5 kcal Białko - 0,1 g Tłuszcze - 0 g Węglowodany - 0 g Błonnik - 0 g

Minerały

Sód - 2 mg Wapń - 2 mg Potas - 49 mg Magnez - 3 mg

Witaminy 

Kawa wspomaga również odchudzanie, ponieważ kofeina działa na przemianę metaboliczną w organizmie i przyspiesza spalanie tłuszczów. I tu znajdziemy ją np.: w przygotowywanych shakach przed treningiem.

Jaka kawa jest moją ulubioną? 
 
Ze świeżo zmielonych ziaren, dlatego moje ostatnie zakupy na Konesso zakończyły się dwoma pakami kaw. 
 

Pierwsza to Kawa ziarnista Bazzara Espresso Santo Domingo. Nasze filiżanki są pełne czarnej arabiki odmiany Caribbean Barahona AAA. Pochodzi ona z karaibskiej wyspy Hispaniola, a dokładniej z centralnej i wschodniej Dominikany. Po zebraniu owoców poddawane są one obróbce typu washed, by uzyskane ziarna mogły trafić do Włoch i być ostrożnie wypalonymi przez palarnię Bazzara.




I druga, LaCava Kenia Kiboko zaspokoiła moje kubki smakowe od pierwszej filiżanki. Za każdym razem przynosi kopa, a jej niewiarygodny smak mną zawładną do tego stopnia, że nie wyobrażam sobie bez niej ani jednego dnia.

LaCava Kenia Kiboko w smaku posiada bogactwo czerwonych owoców, soczystą kwasowość i złożoność kompozycji sensorycznej. W aromacie można wyczuć słodkiego, czereśniowego i czekoladowego shota.

Czy wiecie jak przechowywać kawę? 
 
Musimy tu przestrzegać paru zasad, a kawa na pewno będzie za każdym razem kiedy wsypujemy ją do młynka w doskonałym stanie. Najlepiej jest nią umieścić w chłodnym miejscu i szczelnym opakowaniu. Myślę, że każdy z nas jest w stanie to zrobić, czym zaskarbi sobie jej smak pijąc.


Jesteście smakoszami kawy? 
Tak? 
To zapraszam was na Konesso.pl, gdzie wybór kaw z różnych zakątków świata jest olbrzymi i na pewno znajdziecie coś wyjątkowego dla siebie.

Jeżeli wolicie sączyć herbatę to w tym miejscu też jej nie zabraknie. Smacznego.

#współpraca barterowa
#wpis sponsorowany


pozdrawiam - Magda


8 komentarzy:

  1. Nie piję kawy, chociaż mi smakuje, bo jak wypiję to nie mogę spać prawie przez 2 dni :-))) Szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wybieram herbatę. Zdecydowanie bardziej mi smakuje. W kawie ciągle czuję coś, co mi przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podróżując chętnie próbuje lokalnych specjałów kawowych, często przywożę ze sobą ziarna lub dodatki, które sprawiają, że w domu mogę odtworzyć te smaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopóki nie kupiliśmy ekspresu kawa mogła dla mnie nie istnieć. A teraz dzień bez 3-4 to dzień stracony🤣

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawa- uwielbiam, bez tego już sobie życia nie wyobrażam. Przywieźliśmy w tym roku "tonę" kawy z rejonu Tanzanii, Keniii i Etiopii , są przepyszne , najlepsze na świecie

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię pić kawę i próbować nowych smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kawę, szczególnie tą świeżo zmieloną. Choć i dobre cappucciono czasem wypiję

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem akurat ze herbatą, ale jeśli ktoś pije kawę to bardzo przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń