21 maja 2024

ZALETY PICIA KAWY

 Witam



Budząc się o poranku mamy różne upodobania. Jedni sięgają po szklankę wody, drudzy po filiżankę ulubionej herbaty, a ja wchodząc do kuchni sięgam po pudełeczko aromatycznej kawy.
 
Zapach świeżo zmielonej kawy w godzinach porannych to coś fenomenalnego dla mnie. Nie wyobrażam sobie inaczej rozpocząć dnia. Po zaparzeniu takiej kawy zmysły moje zaczynają się wyostrzać kiedy na ich drodze pojawi się ten wyjątkowy aromat.


Moje ulubione kawy znajduję na Coffeedesk. Znaleźć w tym miejscu można szeroką gamę kaw, różnego rodzaju tj: mieloną, ziarnistą, w kapsułkach, w puszkach. Uwierzcie mi, że jest to raj dla wszystkich kawoszy jak ja.

Dlaczego moje kubki smakowe tak lubią delektować się kawą?

Na co dzień nie wypijam zbytnio dużo kawy. Potrafię się nią cieszyć, smakować i pić z umiarem ten boski napój. Typowym kawoholikiem nie jestem, dlatego picie jej w umiarkowanych ilościach pozwala mi odkrywać wciąż nowe smaki i rodzaje. Kawę sączę przede wszystkim dlatego, bo wiem, że obniża ona stres. Unoszące się jej nuty zapachowe działają na mnie odprężająco bo korzystne substancje zawarte w niej stymulują mózg i uwalniają go od stresu.


Kolejnym pozytywnym aspektem w piciu kawy jest zmniejszenie ryzyka cukrzycy. Obecna sytuacja zachorowań na tę chorobę jest znacząca i możemy ją nazwać schorzeniem cywilizacyjnym. Ostatnie badania pokazały, że wypicie jednej filiżanki dziennie zmniejsza możliwość zachorowania.
Jako osoba mająca problemy z sercem i krążeniem krwi cieszę się, że tak smakuje mi kawa, ponieważ ma ona wpływ na pracę serca i naczyń krwionośnych. Kawa bowiem rozszerza naczynia krwionośne przez co komórki są dotlenione i nasz organizm jest w lepszej kondycji co wpływa na nasze lepsze samopoczucie. 


Kolejnym poważnym problemem społecznym oprócz stresu jest depresja jaka dopada coraz więcej osób, dlatego wypicie kawy podwyższa poziom serotoniny i dopaminy czyli substancji odpowiedzialnych za dobre samopoczucie. U mnie gorsze dni, nie oznaczające depresji są ratowane filiżanką mocnego espresso. Jeżeli też go pijasz to kliknij tutaj, a znajdziesz dla siebie może jakąś nowinkę smakową?
 
Kawa to znakomity spalacz tłuszczu poprzez zawartość kofeiny jaka odgrywa rolę w procesie przemiany materii. Oczywiście nie zaleca się kawy wtedy słodzić, lub dodawać do niej innej spożywki jaka zawiera kalorie.




Czy wiedzieliście, że kawa zawiera antyoksydanty? Wpływają one na naszą urodę, bo niszczą wolne rodniki, które przyspieszają proces starzenia.

Kawa jak widzicie ma wiele zalet. Trzeba oczywiście pamiętać, że nie wszyscy jednak mogą ją pić. Dlatego, warto jest przy niektórych schorzeniach zaczerpnąć opinii lekarza. Ja zaliczam się do szczęśliwych osób, którym kawa w niczym nie przeszkadza i mogę się nią delektować każdego dnia.
Pijam ją co najmniej dwa razy dziennie. Obowiązkowo rano i prawie zawsze popołudniu po obiedzie. Nagminnie jej nie nadużywam, uważam, że szybko bym przestała się smakować w jej aromacie.

#wpis sponsorowany

pozdrawiam - Magda

11 komentarzy:

  1. Też bardzo lubię kawę, piję praktycznie codziennie. Rano na start pracy to już wręcz u mnie mały rytuał, dzięki któremu dobrze zaczynam dzień 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21 maja, 2024

    Oj kawusie to ja bardzo lubię:) pijam 2 dziennie - myslę,że to w sam raz:) pozdarwiam Monika F

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie piję kawy. Nie lubię jej smaku i nie czuję potrzeby sięgania po nią. Ale wiem, że są ludzie, którzy bez kawy nie mogą żyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja uwielbiam kawę :D Dziękuje za te ciekawostki

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie piję kawy, kiedyś odrzucał mnie sam jej zapach, ale moi bliscy nie mogą bez niej żyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja herbaciara jestem zdecydowanie, kawy prawie wcale nie pijam. Wiem picie kawy daje sporo korzyści

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię kawę rozpuszczalna z cukrem i mlekiem, czasem pije cappuccino ale nigdy sypanej

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie miałam pojęcia, że picie kawy ma tyle zalet. Może spróbuję się do niej przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja jestem z tych osób które zastanawiają się co takiego smacznego jest w kawie :D czasem się napije ale raczej mi nie smakuje
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie myślałam, że kawa może pomoc w walce z cukrzyca! Ja piję jej bardzo niewiele

    OdpowiedzUsuń