1 lutego 2021

RODZAJE KAW ORAZ MOJA ULUBIONA JAKĄ PIJAM NAJCZĘŚCIEJ PÓŹNYM POPOŁUDNIEM

Witam

Ilekroć wybierałam się z koleżanką lub mamą na kawę i ciacho do kawiarni stawałam przed trudnym wyborem. Bo jaką tu zamówić kawę jeżeli do wyboru miałam kilkanaście różnych rodzai tego niesamowitego napoju? Z czasem nauczyłam się podstawowych kaw i ich zalet jakie są proponowane w menu. 



Najpopularniejsze to:


Espresso

To rodzaj kawy podawany w dość małej filiżance. Ku zdumieniu to ta kawa podbiła świat i jest kupowana najczęściej bo zwyczajnie potrafi postawić nas na nogi przez mocny napój. Ta kawa działa na kubki smakowe, pobudza nie tylko ciało, ale i umysł. Tradycyjnie przygotowuje się nią w ekspresie ciśnieniowym. Aby napój był wykwintny, musi być przyrządzony z drobno zmielonych ziaren i to zaraz przed zaparzeniem. To jego sekret.

Americano

Tak nazywa się klasyczną "małą czarną”. Różni się od espresso tym, że jest zalewana większą ilością gorącej wody, by mogła wypełnić nie małą filiżankę, ale często znacznie większą filiżankę, a nawet kubek. Napój przez to jest w smaku znacznie mniej intensywny niż espresso, ale również jest dość intensywny.

Cappuccino

Tą kawę uwielbiają kobiety, ja sama jestem jej fanką i zamawiam ją do deserów. Ta kawa przygotowywana jest na bazie wyśmienitego espresso. Następnie zalewa się nią ciepłym, spienionym mlekiem. Na samej górze powstaje puszysta pianka, którą posypuje się cynamonem lub startą czekoladą. Często osadza się nad górną wargą przez co śmiesznie się wygląda. Niektórzy nazywają się stricte deserową.

Caffe Latte

Przypomina capuuccino. Jej przygotowanie według mnie wymaga skupienia i wprawy. Pierwsze wlewa się do wysokiej szklanki dużą ilość mleka. W środkowej części znajduje się espresso, które dodawane jest powoli, by warstwy były od siebie w widoczny sposób oddzielone. Górna jej warstwa stanowi spienione mleko. Smakosze dolewają sobie do niej syrop smakowy.

Irish Coffee

Kawa ta będzie doskonała dla tych, którzy potrzebują odprężenia. Na dno szklanki barista wlewa jedną miarkę whiskey i miesza ją z cukrem trzcinowym. Następnie dolewa espresso. To wszystko ozdabia bitą śmietaną. Taki napój każdemu poprawi humor i pobudzi kubki smakowe:)




A jaka jest moja ulubiona kawa przygotowywana w domowej kuchni metodą tradycyjną? Ziarnista BAZZARA DODICIGRANCRU - jest to 100 % arabica. 

Bazzara to producent rzemieślniczych kaw doskonałej jakości. Kawa Bazzara to idealna propozycja dla prawdziwych smakoszy kawy - dla osób, które doceniają niepowtarzalne walory smakowe. Wysoka jakość kaw producenta Bazzara wynika z unikalnych kompozycji i sposobów wypalenia ziaren.

Przygotowuje się z niej espresso. W jej skład wchodzi 12 odmian najlepszych arabik z całego świata, które zostały umiejętnie wypalone i połączonych w odpowiednich proporcjach.






Ziarna mieszanki Dodicigrancru to:

Jamaica Blue Mountain, Puerto Rico Yauco Selecto, Santo Domingo Barahona AAA, Meksyk Altura Superior, Honduras SHG Marcala, Kostaryka SHB Tarrazu, Salvador Pacamara Gigante, Gwatemala Antigua Pastores, Nikaragua Matagalpa Cavallino, Brazylia Sul De Minas Pergamino, Indie Plantation Peaberry Bababudan, Etiopia Sidamo Lavado.

Pijam ją najczęściej po południu, ponieważ zawiera niski poziom kofeiny. Dzięki delikatnym właściwościom pobudzającym, mogę poczuć smak kawy, ale wiem, że nie zostanę mega pobudzona i tym sposobem nie będę mieć problemów z zaśnięciem.




SMAK - NIEPOWTARZALNE DOZNANIA

Zniewalające aromaty kwiatowe przypominające zapach kwiatu pomarańczy w idealny sposób rozkwitają w wybornych doznaniach o likierowym posmaku. Tajemnica wyjątkowego aromatu, w którym delikatnie palony migdał splata się z bukietem smakowym karaibskiego rumu oraz przyjemnymi nutami szlachetnych liści tytoniu. Gorzkawo-korzenny smak łączy się z zapachami kandyzowanej skórki pomarańczy zatopionej w czekoladzie.


Kawy ziarniste są dla mnie rarytasem, a sklep Konesso posiada ich szeroką ofertę. Polecam tam zaglądnąć, jeżeli chcecie swoje podniebienie zaspokoić niebanalnym smakiem tego napoju.

pozdrawiam - Magda

13 komentarzy:

  1. Ojej, właśnie zabrakło mi moich ulubionych kaw z kawiarni. Jak tylko kawiarnie się otworzą, to polecę z przyjaciółkami na cappucino albo latte <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra kawa nie jest zła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej lubię cappuccino i w sumie już dawno go nie piłam. Może dziś to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest tyle cudownych kaw, rodzajów ziaren, sposobów zaparzania. A ja... a ja piję niebieską Primę :D Wiem... ale tak się przyzwyczaiłam do jej smaku, że inne mi po prostu nie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat jestem herbaciarą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam dobrą kawę, rano wypijam pół litra na szybko a popołudniu delektuję się filiżanką. nie wyobrażam sobie dnia bez tego napoju, od razu rozbolałaby mnie głowa i miałabym syndrom odstawienia :0

    OdpowiedzUsuń
  7. jak dla mnie Latte, Latte w każdej postaci ;-) Nie jestem fanką kawy, ale nie wyobrażam sobie dnia bez magicznego kubka mocy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja raczej rzadko pije kawę jak cos to dla towarzystwa

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niezmiennie jestem fanką americano i muszę powiedzieć, że dojrzewam do decyzji o zakupie ekspresu bez spieniacza mleka, bo u nas w zasadzie tylko goście piją z mlekiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym temacie nie jestem zbytnio doinformowana, ale zawsze chętnie chodzę do swojej cioci, ona serwuje mi zawsze inny smaczek, nazywając kawy po imieniu. Ogólnie kawę trzeba mielić samodzielnie tylko wtedy możemy coś świadomi tego co trafia na nasze podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z wymienionych kaw najbardziej lubię caffe latte. Będąc w Grecji pijam kawę grecką lub frappe. Uwielbiam je.

    OdpowiedzUsuń
  12. Osobiście nie piję kawy jakoś często. Jeśli już się skuszę to rozpuszczalną z dużą ilością mleka lub z ekspresu z pianką.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż mi się zachciało wypić taką dobrą, aromatyczną kawę

    OdpowiedzUsuń