25 maja 2021

EKO ZAKUPY SPOŻYWCZE

Witam

Pandemia z dnia na dzień odchodzi od nas wielkimi krokami - tylko się cieszyć:) Przez ten czas kiedy paraliżowała każdemu z nas normalne funkcjonowanie nauczyłam się robić częściej zakupy w sieci. I wiecie co? Jedyny plus z takich zakupów u mnie to taki, że odkryłam kilka fantastycznych sklepów z różnym asortymentem do których z pewnością powrócę nie raz:) Jednym z takich miejsc jest...

BioLife to...firma, która powstała w 2013 roku. Założycielami spółki są osoby posiadające doświadczenie zarówno w handlu jak i w produkcji rolnej. 
Nasze zainteresowania dotyczące szeroko rozumianego zdrowego trybu życia były jednym z ważniejszych czynników, prowadzących do powstania BioLife. Pracownicy firmy z największą starannością wybierają dostawców surowców oraz producentów rolnych, tak aby produkty oferowane przez nas spełniały oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Ponadto spółka BioLife, przeszła pomyślnie proces certyfikacji i w styczniu 2013 uzyskała certyfikat nadany przez AGROBIOTEST.


Robiąc zakupy w sklepie uzupełniłam braki w spiżarni. Lubię mieć zapełniony kącik zdrowymi produktami, a ostatnio jakieś pustki zawitały stąd moje zakupy.

Nie będę wam wmawiać, że w 100% prowadzę zdrowy, idealny tryb życia. Gotuję jedynie ze składników bio, eko itd. Nie! Lubię czasami zjeść coś na słodko, lubię czasami pofolgować jeżeli nie jem u siebie i lubię nie mieć wyrzutów sumienia, kiedy ominę trening. Podchodzę do wielu spraw kierując się stwierdzeniem "że wszystko z umiarem". I powiem wam, że w moim przypadku się to sprawdza.

Od kilku lat stopniowo wprowadzam do swojej kuchni zdrowsze składniki z jakich sama przygotowuję potrawy. Już samo gotowanie w domu i nie jedzenie na mieście uważam za duży plus, a mąż jest mi za to wdzięczny. Z upływem czasu potrafiłam klasyczne składniki zamieć na te zdrowe jak: mąkę, makarony, różnego rodzaju nasiona, oleje itd.

Dziś podzielę się z wami paroma przepisami z wykorzystaniem produktów jakie nabyłam we wspomnianym sklepie BioLife.



Przepis pierwszy będzie dotyczył domowego pieczywa. Chleb piekę od lat, nauczyła mnie go moja mama jaka sama jest autorką tego przepisu jaki wam podam.

Kluczowymi składnikami w nim są mąki i ziarna.




W sumie na dwie blaszki przygotowuję około 1100 g mieszanki mąki: pszennej 450, pszennej chlebowej, pszennej razowej od Biolife. Są to ekologiczne mąki Podlaskie. Do tego odmierzam około 200 g różnych ziaren w tym siemię lniane, czarnuszkę, nasiona chia, słonecznika. Na taką ilość suchych składników potrzebuję 130 g drożdży oraz 0,5 l wody i garść soli.


W pierwszej kolejności robię zaczyn. Nie cały kg mąki pszennej wyrabiam krótko z wodą i drożdżami. Czekam do wyrośnięcia, po czym dodaję sól i resztę składników i znów daję masie chlebowej wyrosnąć. Na końcu przekładam ciasto do foremek i także daję chwile dopóki ciasto nie przekroczy brzegów foremek. Piekę godzinę w piekarniku nagrzany do 200 stopni.



Kto nie złakomi się na szybki i zdrowy przepis? Na danie jakie jest w stanie przygotować każdy nawet laik, który nie czuje się dobrze w kuchni kiedy nadchodzi czas na przygotowanie posiłku?

Do tego dania wystarczą pokrojone warzywa, dobry olej, twarożek oraz makaron. Ja korzystam z bio pełnoziarnistych. Na BioLife macie ich kilka do wyboru.

Makarony żytnie pełnoziarniste ekologiczne BioLife zostały wyprodukowane na bazie Podlaskiej Mąki Ekologicznej orkiszowej z pełnego przemiału z dodatkiem wody bez dodatku jaj. Dzięki użyciu mąki BIO z pełnego przemiału zostały zachowane wszystkie wartościowe składniki, witaminy oraz wartości odżywcze jakie można znaleźć w ziarnie.



Na zakupowej liście nie mogło zabraknąć także płatków różnego rodzaju jakie znakomite są o poranku do zupy mlecznej. Błyskawiczne np: są podstawą pożywnego śniadania. Doskonale smakują jako dodatek do jogurtu, mleka, owoców oraz musli. Ich zaletą jest znacznie krótszy czas gotowania w porównaniu do płatków tradycyjnych.

Płatki orkiszowe BIO oprócz wysokiej zawartości białka, węglowodanów oraz tłuszczów są bogate w kwas krzemowy, który wzmacnia włosy i paznokcie. Ponadto spożycie orkiszu wzbogaci organizm o żelazo, cynk, wapń i potas. Płatki orkiszowe mają działanie antybakteryjne i wzmacniające organizm.

Płatki żytnie pochodzą z certyfikowanych upraw ekologicznych. Polecane jako doskonały dodatek do musli, jogurtu, deserów oraz wypieków. Ja z nich piekę ciasteczka z dodatkiem rodzynek, daktyli jakie także uzupełniły braki w mojej skromnej spiżarni.




Czuj zdrowie i energię przez cały rok wybierając ekologiczne,

nieprzetworzone produkty !

pozdrawiam - Magda

12 komentarzy:

  1. My tez czesto wybieramy produkty ekologiczne, dziekuje za pomysly! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zazdroszczę zapasów ; ) Tyle dobroci, lubię takie jedzenie : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pandemia z dnia na dzień odchodzi od nas wielkimi krokami? no nie wiem

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym bardzo chciała być eko, ale jakoś mi to nie wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupowanie produktów eko na pewno jest na plus, sprawdzę co warto kupić.

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio mam wielką ochotę na takie eko produkty, na pewno przejże ofertę sklepu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż mi chlebem zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrowie jest najważniejsze. Ja wybieram produkty świadomie i czytam etykiety.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale wspaniałości pokupowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tego sklepu, ale zapisuję sobie jego nazwę, bo robię zakupy spożywcze na targu, tam mają różne różności, a my pieczemy w domu sami chleb i potrzebujemy innych rzeczy niż dostępne w markecie.

    OdpowiedzUsuń