9 lipca 2021

WIEDZA O ŻYCIU CZYLI METODA AJURWEDA

Witam

Codziennie podobno uczymy się czegoś nowego i ciekawego. Odkrywamy zagadnienia o jakich wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Dziś chciałam wam napisać parę słów o staroindyjskim, holistycznym systemie medycznym praktykowanym od kilku tysięcy lat czyli o Ajurwedy.

Co to takiego? Jeżeli nie spotkaliście się wcześniej z takim pojęciem to na pewno o tym zagadnieniu będzie wam się dobrze tutaj czytać.

Ajurweda często nazywana jest matką medycyny - jako jeden z najstarszych systemów leczniczych, została w 1979 roku oficjalnie uznana przez Światową Organizację Zdrowia za jedną z koncepcji zdrowia i terapii.

Filozofia Ajurwedy, opiera się na naturalnych metodach leczniczych. Dzięki harmonii między ciałem, duszą i umysłem można odnaleźć wewnętrzny spokój.

Pojęcie to jest połączeniem dwóch słów: Ayus, które oznacza życie i Veda czyli wiedza. Czyli jest to nic innego jak wiedza o życiu - czyli o nas o ludziach.


Priorytetem Ajurwedy jest:
  • utrzymanie w zdrowiu ludzi zdrowych
  • leczenie ludzi chorych
Obecnie z jej wiedzy korzystają ludzie na całym świecie chcąc jak najkorzystniej i naturalnie wpłynąć na zdrowie. Z takiej formy opieki zdrowotnej korzysta się głównie w Indiach, gdzie spory procent populacji decyduje się wyłącznie na ten system lecznictwa ewentualnie w połączeniu z nowoczesną medycyną.

Ajurweda różni się od innych metod w leczeniu dolegliwości tym, że skupia się na znalezieniu przyczyny, a nie jedynie na łagodzeniu objawów.

Jak w takim razie Ajurweda wpływa na nasze dolegliwości?



Na samym początku z naszego organizmu usuwane są wszelkie toksyny, jakie gromadzą się nie tylko na skutek złego odżywiania, ale także dlatego że nie radzimy sobie z emocjami. Jest to istotne bo bez tego pierwszego nazwijmy to etapu nie jest możliwe, aby jakakolwiek terapia poskutkowała pozytywnie. 

Co dobrze wpływa na takie oczyszczanie?
Oleje podczas masażów, kąpiele parowe podczas których organizm silnie się poci i w ten sposób pozbywa trucizn.

Ajurweda zaleca i bacznie zwraca wielką uwagę na to, co spożywamy. To jedzenie bez którego nie istniałby nasz byt ma ogromny wpływ na zapobieganie chorobom. Służy ono zachowaniu dobrej kondycji psychofizycznej, ale też leczy różne dolegliwości.

Jak widzicie to Produkty Ajurwedyjskie takie jak indyjskie kosmetyki, suplementy ajurwedyjskie itd są niezbędne do naturalnych metod leczenia. To one są w stanie przywrócić równowagę w naszym organizmie.

Interesowaliście się już Ajurwedą? Co o niej sądzicie?

pozdrawiam - Magda

11 komentarzy:

  1. Jaki czas temu się tym bardziej intersewoalam teraz jakoś trochę mniej

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ważny jest dla mnie rozwój duchowości, swojej psychiki, medytuję i używam kosmetyków , które opierają się na tej filozofii

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie idee, łączące w sobie wszystkie elementy wymiaru ludzkiego życia, zawsze spotykają się z moim uznaniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś czytałam jakieś książki na ten temat, ale dawno już nie zgłębiałam tematu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś nie coś o Ajuwerdzie słyszałam, ale nie wgłębiałam się w temat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak szczerze, to nie interesowałam się, ale brzmi bardzo ciekawie. Pozbycie się toksyn - ważna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulina Kwiatkowska09 lipca, 2021

    Już dawno nie zgłębiałam tego tematu. Może czas do tego wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  8. O Ajurwedzie słyszałam, ale nigdy nie zainteresowałam się nią bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tej metodzie, ale nie zagłębiałam się w nią bardziej. Muszę to zmienić :)
    Wspaniały, interesujący i bardzo inspirujący wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze słyszę o tej metodzie. Niezwykle ciekawy okaz, bardzo intrygujący muszę przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy się tym nie interesowałam i chyba nawet nie znam nikogo, kto interesowałaby się tą metodą.

    OdpowiedzUsuń