11 lutego 2024

DOMOWA BIBLIOTECZKA - Postny reset dla kobiet. Spalaj tłuszcz, reguluj hormony, dodaj sobie energii” autorstwa Mindy Pelz

 Witam


Takiej lektury szukałam od dawna i w końcu na nią natrafiłam. Chodzi mi o książkę “Postny reset dla kobiet. Spalaj tłuszcz, reguluj hormony, dodaj sobie energii” autorstwa Mindy Pelz i jest to polskie wydanie światowego bestsellera Fast Like a Girl. Premierę książka miała 24 stycznia 2024.

Książka podzielona jest na trzy główne części tj:

Część 1. Wiedza Naukowa

Część 2. Jak pościć po kobiecemu

Część 3. Trzydziestodniowy postny reset



Bardzo dużo kobiet chcąc zmienić swoje życie podejmuje się różnych diet. Jednak, czytając jedynie ile to można schudnąć poddają swoje ciało i umysł czemuś co nie ma sensu. Jedynie się w pewien sposób „katują”, a wdrożona dieta nie przynosi zupełnie żadnych efektów, a może na domiar złego jeszcze zaszkodzić. 

Sięgając po tą książkę można zrozumieć na czym polega nasz problem zdrowotny i nie tylko. Jak za sprawką dobrze dobranej diety wraz z postem możemy sobie pomóc. Wyregulować gospodarkę hormonalną i stać się człowiekiem „innym”? Zdrowszym? Lepiej spoglądającym na świat? Tak! Możemy liczyć na sukces jeżeli dobrze podejdziemy do tematu.

Na podstawie swoich doświadczeń Mindy Pelz uzmysławia nam, że wdrażając post związany z dolegliwościami i dobrą dietą możemy znacznie poprawić nasz stan hormonalny jaki jest istotny dla naszego organizmu bo to on nami steruje.

Z książki możemy się dowiedzieć o różnych postach. Jak przetrwać taki post przestrzegając diety.

Druga część tej książki zaintrygowała chyba mnie najbardziej. Dowiedziałam się jakie składniki pokarmowe będą dla mnie najlepsze. Jak umieć czytać składy, na co zwracać uwagę. Bo nie jest istotne tak do końca ile kalorii ma dany produkt, ale z czego się składa. To często gubi kobiety podczas zakupów.

Książka ta to także kompendium wiedzy na temat produktów jakie mają wpływ np: na wzmocnienie mięśni, warto wtedy kłaść nacisk na kurczaki, wołowinę, ryby mleko, sery, tofu lub pokarmy prebiotyczne jakie wspierają hormony tj. Korzeń mniszka, cebula, szparagi, czerwona fasola, pistacje. Ten rozdział daje nam spojrzenie na szereg produktów jakie przydzielone do danego schorzenia są w stanie sprzyjać naszemu zdrowiu.

Kobiety, dziewczyny, panie: “Postny reset dla kobiet. Spalaj tłuszcz, reguluj hormony, dodaj sobie energii” może wam posłużyć za przykład lektury jaka daje nadzieje na lepsze samopoczucie. Autorka poprowadzi was przez kolejne etapy nocnego postu jaki powinien trwać od 13-15 godzin. Wskaże jak można przejść na wyższy szczebel I osiągnąć jeszcze więcej I prawidłowo zakończyć cały proces. 

Musimy nasz organizm jednym słowem umieć przestawić bez przykrych konsekwencji i jeżeli się nam uda przekroczyć granicę to możemy liczyć na sukces. Oczywiście nie jest to łatwe i musimy podejść do tego świadomie i odpowiedzialnie. Zdrowe przepisy jak i triki żywnościowe pomogą nam przejść przez drogę na pewno trudną, ale też z dobrym wynikiem.

#współpraca barterowa z Wydawnictwem Znak
#wpis sponsorowany

pozdrawiam - Magda

5 komentarzy:

  1. Przydałoby mi się kieszonkowe wydanie takiej książki, aby mieć pod ręką informacje potrzebne do bardziej świadomych zakupów spożywczych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie przepadam za tego typu poradnikami. Omijam je szerokim łukiem. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna książka, chyba po nią sięgnę ... kiedyś nie miałam problemów z jedzeniem, bo zawsze miałam niedowage, niestety z wiekiem sporo się zmieniło

    OdpowiedzUsuń
  4. Anna Tymińska12 lutego, 2024

    Poradniki są dla mnie nie do końca tym czego szukam, chociaż ten tytuł chętnie bym zakupiła. Świadome odżywianie mnie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń