4 sierpnia 2024

DOMOWA BIBLIOTECZKA, Pokrzywa. Uzdrawiająca moc autorstwa Agaty Lewandowskiej

 Witam


Pokrzywę pamiętam jako roślinę z dzieciństwa, gdzie ciągle się nią parzyłam bo jako dziecko ciekawskie lubiłam wchodzić w trawy na łąkach. Zawsze kończyło się to tym, że wpakowałam się w jej liście jakie zostawiały mi na skórze bąble i piekące miejsca.

Dopiero po czasie zrozumiałam, że nie jest to mój wróg. To zacna roślina jaka ma wile właściwości zdrowotnych. Chcąc poszerzyć o niej informacje sięgnęłam ostatnio po poradnik Pokrzywa. Uzdrawiająca moc autorstwa Agaty Lewandowskiej.




Pokrzywa nie jest rośliną wymagającą. Potrafi rosnąć wszędzie, a najlepiej ją zrywać do celów zdrowotnych poza granicami miast, gdzie nie jest zanieczyszczona. Najnowsze badania powt potwierdzają, że to zioło ma dobroczynny wpływ na nasz organizm. Stanowi bogate źródło witamin, szczególnie C, K i E, silnych przeciwutleniaczy, składników mineralnych i wielu innych prozdrowotnych związków. Udowodniono, że roślina ta może działać przeciwzapalnie i antynowotworowo. Wspiera leczenie cukrzycy, otyłości, zaburzeń neurologicznych, chorób wątroby, trzustki i żołądka. Wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu i wspomaga terapię schorzeń sercowo-naczyniowych.


Herbatki i napary z pokrzywy łagodzą stany zapalne stawów i działają przeciwbólowo. I – co chyba wie każdy – poprawiają kondycję włosów i skóry.

Książka została podzielona na trzy główne rozdziały:

🌱Pokrzywa jako surowiec zielarski

🌱Właściwości pokrzywy w świetle badań naukowych

🌱Kulinarne wykorzystanie pokrzywy

W każdym z rozdziałów zawarte są trafne wiadomości. Dowiadujemy się na co spożywanie pokrzywy nam może pomóc, złagodzić pewne objawy. W jakiej formie ją przyrządzać np.: jako napary, herbatki. Ostatni rozdział pozytywnie mnie zaskoczył, ponieważ nie sądziłam, że pokrzywę można włączyć do dań. Znałam ją jedynie od strony kilku napojów, a tu proszę, może być dodatkiem do dań obiadowych i podobno potrafi podbić smak.

W książce przeplatają się na stronicach subtelne szkice pokrzywy i nie tylko. Nie jest to poradnik przepełniony kolorowymi zdjęciami, jednak taki pomysł na urozmaicenie treści jest do przyjęcia.

Jeżeli chcecie łyknąć ciut więcej wiadomości o tym ziele to zapraszam was do lektury. Znajdziecie ją na stronie wydawnictwa RM.


#współpraca barterowa
#wpis sponsorowany

pozdrawiam - Magda

5 komentarzy:

  1. Pokrzywa niby chwast a jak szerokie ma zastosowanie i właściwości

    OdpowiedzUsuń
  2. Też trudno mi sobie wyobrazić dania z dodatkiem pokrzywy - ciekawe, jak to smakuje 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, takie opracowanie na temat jednej rośliny - aż trudno uwierzyć

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o właściwości pokrzywy to wiem tylko tyle, że wpływa korzystnie na włosy - ale jestem bardzo ciekawa, jakie inne informacje można znaleźć w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokrzywa jest bardzo dobra na prawie wszystko, ale trzeba wiedzieć, kiedy jej nie wolno... np. po przechorowaniu raków kobiecych i lekarze i zielarze zakazują jej używania.

    OdpowiedzUsuń